اخبارجهانجهان اسلامعراق

اختصاص 200 میلیارد دینار بودجه برای ساخت جاده ی بزرگ کمربندی با نام مقدس امام حسین در کربلا همزمان با برگزاری جلسات طرح چشم انداز کربلا در سال ۲۰۳۰

همزمان با ادامه برگزاری جلسات طرح چشم انداز کربلا در سال ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون برای زیارت اربعین توسط موسسه مصباح الحسین علیه السلام استاندار کربلا خبر از موافقت با اجرای پروژه ای بزرگ در این راستا داد.

نصیف الخطابی استاندار کربلا شامگاه دوشنبه از موافقت محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور برای اجرای پروژه ای بزرگ در شهر مقدس کربلا خبر داد.

به گفته ی او نخست وزیر عراق  200 میلیارد دینار برای ساخت جاده ی بزرگ کمربندی با نام مقدس امام حسین علیه السلام ، اختصاص داده است.

استاندار کربلا تاکید کرد : موافقت نخست وزیر عراق ، با اختصاص بودجه ی 200 میلیارد دیناری ، مربوط به آغاز به کار فاز اول این پروژه ، در شهر مقدس کربلا می باشد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، الخطابی در ادامه سخنان خود گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های راهبردی مهم استان بوده و باعث افزایش توانمندی و تقویت جایگاه این منطقه در عراق می شود.

از جمله اهداف اجرای این پروژه ، کاهش قابل توجه حجم تراکم ترافیک و رفت و آمد در همه محله های مسکونی در استان ، همچنین بهبود وضعیت تردد عزاداران حسینی ، به ویژه در اوج حضور زائران حرم مطهر حضزت سیدالشهدا در مناسبت های خاص هم چون دهه محرم و ایام اربعین می باشد.

لازم به ذکر است که جلسات موسسه مصباح الحسین علیه السلام در خصوص طرح چشم انداز کربلا در سال ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون برای زیارت اربعین ، به منظور ارائه و بررسی طرح ها و  ایده های مختلف جهت پذیرایی از انبوه زائران اربعین و ارائه خدمات به آنان کماکان ادامه دارد.

این مؤسسه که در زمینه توسعه و نیکوکاری فعالیت می نماید ، تلاش دارد که در توسعه و اجرای راهکارها و ایده های مهمی که بتواند به رفاه بیشتر حال زائران امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا و خدمت رسانی هر چه بیشتر به آنان بینجامد ، همراهی و مساعدت همه جانبه نموده و بدین منظور ، تمام همت خود را به صورت مستمر در این زمینه به کار گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا