جهان

تأکید چین بر عدم دخالت در امور دینی مسلمانان در ماه رمضان

دولت چین طی بیانیه ای وعده داده: در طول ماه مبارک رمضان، باز یا بسته بودن رستوران‌هایی که غذای حلال به مشتریان مسلمان خود ارائه می‌دهند، به تصمیم صاحبان این رستوران‌ها مربوط می‌شود و دولت در این موضوع دخالت نخواهد کرد.

 

دولت چین طی بیانیه ای وعده داده: در طول ماه مبارک رمضان، باز یا بسته بودن رستوران هایی که غذای حلال به مشتریان مسلمان خود ارائه می‌دهند، به تصمیم صاحبان این رستوران ها مربوط می‌شود و دولت در این موضوع دخالت نخواهد کرد.

به گزارش اسکای نیوز، در این بیانیه آمده؛ هیچ شهروند چینی به دلیل اعتقاد یا ایمان به دین خاصی مورد تبعیض و بدرفتاری واقع نخواهد شد و احساسات و نیاز های دینی همه مردم چین مورد احترام است.

لازم به ذکر است، ماه مبارک رمضان در منطقه مسلمان نشین «سین کیانگ» چین با حساسیت ویژه ای برگزار می‌شود.

در سال های گذشته، منطقه سین کیانگ همواره شاهد حوادث خونینی بوده که در نتیجه آن صدها شهروند جان خود را از دست داده و یا مجروح شده اند و دولت چین بلافاصله تندر ها را به انجام این اقدامات متهم می‌کند.

همچنین، مقامات چینی محدودیت هایی در زمینه انجام شعائر اسلامی در ماه مباک رمضان علیه اقلیت مسلمان اویغور اعمال می‌کنند که ممانعت مسلمانان از ادای این شعائر عموما با انتقادات مواجه می‌شود.

در سال های گذشته، رستوران های این منطقه مجبور به فعالیت در ماه مبارک رمضان بودند که هدف از این اقدام فشار بر مسلمانان برای صرف نظر از گرفتن روزه در این ماه مبارک بوده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا