جهان

محاکمه مبلغ سلفی مصری به اتهام اهانت به دین اسلام و انتشار افکار افراطی

یک مبلغ سلفی به خاطر بی احترامی به دین مبین اسلام محاکمه خواهد شد.

 

 

یک مبلغ سلفی به خاطر بی احترامی به دین مبین اسلام محاکمه خواهد شد.

به گفته پایگاه خبری الیوم السابع، شیخ محمد حسان، از مبلغان سلفی مصر قرار است 14 فروردین به خاطر اهانت به ادیان آسمانی، نشر افکار افراطی محاکمه می شود.

براساس دادخواستی که علیه شیخ حسان به دادگاه ارائه شده، وی در یک برنامه تلویزیونی درباره ازدواج رسول الله صلی الله علیه و آله با حضرت خدیجه سلام الله علیها، سخن گفته و  مدعی شده بود که «پدر حضرت خدیجه سلام الله علیها با ازدواج ایشان و رسول الله صلی الله علیه و آله، به دلیل یتیم بودن ایشان، مخالفت می کرد.

وی در سخنان نامودبانه اش، گفته، حضرت خدیجه سلام الله علیها نیز غذا و نوشیدنی آماده کرد و پدر و گروهی از قریش را دعوت نمود؛ آنها نیز خوردند و نوشیدند تا اینکه مست شدند و در این هنگام خدیجه سلام الله علیها به پدرش گفت: محمد صلی الله علیه و آله، از من خواستگاری می کند مرا تنها به ازدواج او دربیار و پیامبر نیز با او ازدواج کرد».

براساس اعلام شاکی شیخ حسان، وی در این فیلم اقدام به تحقیر و اهانت به اسلام و رسول الله صلی الله علیه و آله و ازدواج ایشان با حضرت خدیجه سلام الله علیها کرده است.

براساس بند ۹۸ قانون مجازات مصر، مجازات انتشار افکار افراطی، تحقیر ادیان آسمانی و طوایف ذیربط ، تحمل حبس به مدت 6 ماه تا 5 سال و پرداخت جریمه 1000 جنیه مصر را در پی دارد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا