آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان: تخلیه پایگاه‌هایمان را آغاز کرده ‌ایم

بیش از 20 سال از حمله ارتش ایالات متحده آمریکا و هم پیمانانش به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم می گذرد و در طول این مدت آمریکایی ها همواره به بهانه های مختلف نیروهای خود را این کشور نگه داشته و حاضر به خروج از آن نشده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ حال پس از گذشت این مدت، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان، از آغاز تخلیه برنامه ریزی شده پایگاه های آمریکایی در افغانستان خبر داد.

فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان: تخلیه پایگاه‌هایمان را آغاز کرده ‌ایم

“اسکات میلر” فرمانده نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان با اعلام خبر آغاز خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان، گفت: خروج منظم نیروهای خارجی و تحویل پایگاه‌ها و تجهیزات نظامی به نیروهای افغانستانی آغاز شده است.

میلر در ادامه افزود: من به دستور “جو بایدن” رئیس‌ جمهور آمریکا، برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا عمل کرده ام.

فرمانده نیروهای نظامی آمریکا و نظامیان تحت ماموریت ناتو در افغانستان اضافه کرد که افزایش خشونت‌ها پس از روز نخست ماه می اشتباه خواهد بود و عناصر طالبان باید بدانند که صلح و توافق سیاسی تنها راه پایان جنگ در افغانستان است.

وی همچنین گفت: من این فرصت را داشتم که با کمسیون سیاسی طالبان گفتگو کنم و به آن‌ها گفتم که بازگشت به خشونت و تلاش برای تحمیل تصمیمات نظامی به افغانستان و مردم افغانستان یک فاجعه خواهد بود.

“اسکات میلر” که از سال ۲۰۱۸ فرماندهی نیروهای آمریکا و ناتو را در افغانستان بر عهده دارد گفت نیروهای خارجی همچنان از نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی خواهند کرد.

رئيس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که کلیه نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱، از افغانستان خارج می‌شوند.

آمریکا حدود دو هزار و ۵۰۰ سرباز در افغانستان دارد و طبق برنامه‌ ریزی انجام شده قرار است تا ۱۱ سپتامبر آنها را از این کشور خارج کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا