جهان

اعتراض رهبر سلفی هند به حکم دادگاه عالی

سازمانی وابسته به مبلغ سلفی مشهور ـ ذاکر نایک ـ به حکم دادگاه عالی هند، مبنی بر ممنوعیت فوری فعالیت های این سازمان در هند اعتراض کرد.

 

سازمانی وابسته به مبلغ سلفی مشهور ـ ذاکر نایک ـ به حکم دادگاه عالی هند، مبنی بر ممنوعیت فوری فعالیت های این سازمان در هند اعتراض کرد.

این سازمان که موسوم به «سازمان تحقیقات اسلامیِ ذاکر نایک» است، در بیانیه خود مدعی شده که حکم دادگاه عالی هند بدون دلیل و داشتن مدارک کافی در خصوص فعالیت های این سازمان صادر شده است.

«سانجی جینیک» یک وکیل ارشد دادگاه عالی هند در این خصوص گفت: این سازمان با آموزش های خود باعث سوق دادن جوانان به افراط گرایی و پیوستن به گروه تروریستی داعش شده است.

وی خاطرنشان کرد: پنج شکایت در خصوص فعالیت های سازمان تحقیقات اسلامی ذاکر نایک، در دادگاه عالی طرح شده است .

پیش از این، فعالیت این سازمان ب مدت پنج سال توسط دولت مرکزی هند به خاطر ارتباط این سازمان با یک شبکه ماهواره ای وابسته ذاکر نایک ،ممنوع شده بود. 

وزارت کشور هند نیز، اعلام کرد «ذاکر نایک» مبلغ سلفیت در هند و موسس سازمان تحقیقات اسلامی، با سخنرانی های تحریک آمیز در شبکه صلح، جوانان را تشویق به پیوستن به گروه های تروریستی در عراق و سوریه می کرد.

پیش از این دولت هند دریافت کمک های مالی خارجی از سوی موسسات آموزشی این مبلغ سلفی را نیز، ممنوع کرده بود.

وزارت کشور هند همچنین تحقیقاتی در خصوص منابع مالی سازمان تحقیقات اسلامی و شبکه تلویزیونی صلح متعلق به «ذاکر نایک» را آغاز کرده است .

به گفته منابع امنیتی ،این تحقیقات به دنبال دریافت اطلاعاتی در خصوص کمک برخی از کشورهای خارجی و بویژه عربستان به این سازمان ها آغاز شده است.

«نایک» همچنین متهم است که با سخنان خود انگیزه لازم را برای سنی های تندرو در حمله تروریستی بنگلادش فراهم کرده است.

مهاجمان یازدهم تیر سال جاری با حمله به رستورانی در منطقه دیپلماتیک داکا، جان 22 تن ازجمله 17 گروگان خارجی را گرفتند.

در چند ماه گذشته تعداد زیادی از مردم و احزاب هند با برگزاری تجمع هایی خواستار محاکمه «ذاکر نایک» به دلیل فعالیت های افراطی شده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا