آسیاآمریکااخباراروپاجهانجهان اسلامعراق

لغو ویزای عراق برای 37 کشور جهان

عراق با هدف بهبود وضعیت اقتصادی، ویزا را برای 37 کشور جهان لغو کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ عراق که با شیوع ویروس کرونا به لحاظ اقتصادی صنعت توریسم را از دست داده بود، دریافت ویزا برای شهروندان ۳۷ کشور را لغو کرده است.

لغو ویزای عراق برای 37 کشور جهان

وزارت کشور عراق اعلام کرده که دولت تصیم گرفته شهروندان ۳۷ کشور را از گرفتن ویزا معاف و ورود آنان به کشور بدون ویزا شود، زیرا این کار باعث تشویق برای سرمایه گذاری خارجی و رونق گردشگری در عراق خواهد شد.

«خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق در این خصوص گفت: دولت تصمیم گرفته شهروندان ۳۷ کشور را بدون اخذ ویزا پذیرا باشد و این تصمیمی بسیار جسورانه از زمان تشکیل دولت بوده است.

وی در ادامه افزود: هدف از این تصمیم جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت از اقتصاد عراق است و از ۱۵ مارس مراحل اجرای آن آغاز شده است.

المحنا همچنین گفت: این تصمیم شامل بازرگانان، شرکت های عضو دائمی شورای امنیت، کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و سوئیس است که برای ورود به عراق از طریق گذرگاه های هوایی، زمینی و دریایی، فعلا در ازای پرداخت 75 دلار در فرودگاه های عراق اجازه اقامت دو ماهه دریافت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کشور عراق تأکید کرد که با توجه به شرایط بهداشتی و درمانی که عراق از آن عبور می کند، مسافران بر اساس تصمیم کمیته عالی بهداشت و ایمنی باید کلیه اقدامات بهداشتی پیشگیرانه را رعایت کنند و معاینات بیماری همه گیر کرونا را انجام دهند.

حذف ویزای مبدأ و اخذ آن در فرودگاه و احتمالا در پایان حذف آن نشان از تغییر برخی رویکردها در عراق و پذیرش مسافران کشورهای مختلف می دهد.

لازم به یاد آوری است، مشتاقان زیارت عتبات عالیات خصوصا در ایران بارها و بارها از مسئولان حکومتی خواستند تا با تامین ساز و کار لازم سفرهای زیارتی برقرار شود، اما این مسئولان با فرافکنی های همیشگی خود، علاوه بر عدم همراهی، در راه مشتاقان سنگ اندازی نمودند.

حال با توجه به رایگان بودن ویزا میان عراق و ایران پیش از شیوع کرونا و منع ایران از سفر شهروندان این کشور به عراق و همچنین حذف اخذ ویزا در مبدأ برای این 37 کشور این نگرانی را در سر می پروراند که عراق دیگر از سفر ایرانیان به این کشور تحت صنعت توریسم ناامید شده است.

سفری که آرزوی شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام در ایران است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا