اخبارجهانیمن

یونیسف: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی می‌میرد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، نسبت به وضعیت وخیم ۱۱ میلیون کودک در یمن ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که به طور متوسط، هر ۱۰ دقیقه یکی از این کودکان به دلایل قابل پیشگیری جان می‌بازد.

یونیسف در بیانیه‌ خود اعلام کرد که اکنون «بیش از ۵۴۰ هزار کودک زیر پنج سال» در یمن به «سوءتغذیه حاد و تهدیدکننده» مبتلا هستند.

این نهاد سازمان ملل تاکید کرد که به یک «کمک ۴۸۴ میلیون دلاری» برای تداوم فعالیت خود در یمن در سال جاری میلادی نیاز فوری دارد.

یونیسف با اشاره به این که «بدون اقدام فوری، میلیون‌ها کودک ممکن است با خطرات شدید سوءتغذیه مواجه شوند»، هشدار داد: اگر بودجه‌ای نرسد، یونیسف مجبور می‌شود کمک‌های حیاتی خود را به کودکان آسیب‌پذیر کاهش دهد.

در پایان ماه گذشته میلادی، کشورهای کمک‌کننده به یمن قول دادند که ۱.۲ میلیارد دلار را برای کمک به مردم این کشور اختصاص دهند، این در حالی است که سازمان‌های فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه خواستار چهار میلیارد دلار کمک برای این کشور شده بودند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از ۲۱.۷ میلیون نفر در یمن، معادل دو سوم جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

از زمان تشدید درگیری ها در سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۱۰۰۰ کودک کشته یا معلول شده‌اند. جنگ در یمن عاملی است که سازمان ملل متحد آن را یکی از بدترین فجایع انسانی جهان توصیف می کند. این کشور می گوید بیش از ۲۱.۷ میلیون نفر، یعنی دو سوم جمعیت یمن، امسال به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا