جهان

گردهمایی رهبران ادیان در شیکاگو برای مبارزه با گفتمان ضداسلامی

رهبران ادیان برای بررسی پدیده اسلام‌هراسی و جلوگیری از گسترش گفتمان خصومت و نفرت علیه مسلمانان در شهر «شیکاگو» آمریکا گردهم آمدند.

 

 

رهبران ادیان برای بررسی پدیده اسلام‌هراسی و جلوگیری از گسترش گفتمان خصومت و نفرت علیه مسلمانان در شهر «شیکاگو» آمریکا گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری اینا، در این گردهمایی که در معبد شهر شیکاگو برگزار شد، رهبران ادیان نسبت به خطرات گفتمان‌های ضداسلامی که برخی مسئولان سیاسی به ویژه «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا مروج آن هستند، هشدار دادند.

حاضران در این گردهمایی با اشاره به این که خشونت علیه مسلمانان به یک مشکل جدی و فوری تبدیل شده است، بر ضرورت صحبت کردن درباره موضوع نفرت و تنفر از مسلمانان و عدم ترس از پرداختن به آن تأکید کردند.

عزام نیزامودین، رئیس انجمن مسلمانان شیکاگو، ضمن سخنانی در این گردهمایی گفت: مساجد به صورت بی‌سابقه‌ای در معرض حملات و بمب‌‌های آتش‌زا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ایستادن در کنار یکدیگر در این شرایط غم‌انگیز بسیار ضروری است.

جسی جکسون، کشیش آمریکایی نیز اظهار داشت: بادهای مسمومی در کشور ما در حال دمیدن است. ما نباید اجازه دهیم که این فضای مسموم به سیاست معمول کشور تبدیل شود.

لازم به ذکر است که رهبران دینی آمریکا در تلاش هستند که با اتخاذ موضعی واحد و یکپارچه، حملاتی که اماکن دینی این کشور به ویژه مساجد و نمازخانه‌های مسلمانان را هدف قرار داده، محکوم کنند و نسبت به خطر افزایش پدیده اسلام‌هراسی که مغایر با همزیستی مشترک است، هشدار دهند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا