جهان

آغاز كمپين مردمي اهداي خون «امام زندگی» در روز ولادت امام حسین علیه السلام

پویش مردمي اهداي خون به مناسبت ولادت امام حسین علیه السلام آغاز شد.

 

پویش مردمي اهداي خون به مناسبت ولادت امام حسین علیه السلام آغاز شد.

شیعیان در اقصا نقاط جهان، در سالروز ولادت امام حسین علیه السلام، با اهدای خون خود، زندگی و حیات را به دیگر افراد جامعه که نیازمند دریافت خون هستند اهدا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شیعه ویوز، این پویش مردمی تحت عنوان «امام زندگی» («امام الحياة»)، در روز جمعه همزمان با ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام در مراکز دریافت خون، در کشورهای مختلف آغاز شد.

بنابراین گزارش اين پويش جهاني، هم زمان در کشورهاي متعدد از جمله آمريکا، آلمان، بلژيک، انگلیس، لبنان، کويت، عربستان، بحرين و عراق برگزار مي شود.

روز گذشته در منطقه القطیف عربستان شیعیان با حضور در مراکز دریافت خون این سنت پسندیده را انجام دادند.

همچنین در کشور کویت دیروز و امروز و در دو نوبت صبح و عصر اهدای خون و زندگی به نیازمندان صورت پذیرفت.

در همین راستا در شهرهای »هانوفر« و «هال» کشور آلمان، شیعیان این کشور، با اهدای خون خود، حضور خود را در این پویش سراسری اعلام داشتند.

در ادامه ی این پویش جهانی،  در شهر مقدس کربلا، اهدای خون در بین الحرمین شریفین از امروز شنبه آغاز شده است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

سنت اهداي خون در ايام ولادت حضرت «سيد الشهدا عليه السلام»، در پي رهنمودهاي مرجعيت شيعه «آيت الله العظمي سيد صادق حسيني شيرازي»مدظله، پايه گذاري شد.

اين سنت پسنديده در شهر هاي مختلف کشورهاي اسلامي و غير اسلامي برگزار مي شود و نياز بسياري از نيازمندان به اهداي خون را برطرف مي کند.

لازم به يادآوري است، اين پويش از سال ۲۰۱۲ ميلادي آغاز به کار کرد و هر سال با افزايش گرايش شيعيان مخصوصا جوانان، همراه است.

گفتنی است سنت پسندیده اهدای خون، تا چند روز دیگر در کشورها و شهرهای مختلف ادامه می یابد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا