جهان

گردهمایی رهبران ادیان در تورنتوی کانادا، برای اعلام همبستگی با مسلمانان

بیش از ۲۰۰ نفر از رهبران و پیروان ادیان مختلف، در مسجدی در تورنتوی کانادا گردهم آمدند تا همبستگی خود با مسلمانان و اعتراض خود را علیه تعصبات ضداسلامی اعلام کنند.

 

 

 

 

بیش از ۲۰۰ نفر از رهبران و پیروان ادیان مختلف، در مسجدی در تورنتوی کانادا گردهم آمدند تا همبستگی خود با مسلمانان و اعتراض خود را علیه تعصبات ضداسلامی اعلام کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری «Inside Toronto»،

 

 پس از حوادث تروریستی اخیر در پاریس، جرائم ناشی از نفرت و اسلام هراسی، مانند:  آتش زدن مساجد، حمله به زنان مسلمان و بی احترامی به آنان شدت یافت.

 
در نتیجه، سیاستمداران و رهبران ادیان تورنتو گردهم آمدند تا علیه این اقدامات سخن بگویند و در کنار جمعیت اسلامی این شهر بایستند.

 

این برنامه به میزبانی سازمان «ایمان در شهر» -که یک سازمان مقابله با فقر است- و با هدف تقویت صدای جامعه علیه تعصب برگزار شد.

 

بسیاری از مردان و زنان با لباس‌ها و نمادهای دینی گردهم آمدند و در مورد شرایط کنونی صحبت کردند.

الیاس علی، یکی از اعضای مسجد و سازمان‌دهنده این برنامه گفت:  جنون و دیوانگی زیادی در جهان اطراف ما وجود دارد، حادثه پشت حادثه رخ می‌دهد و گاهی با این که این حوادث در خارج

از مرزهای ما رخ داده؛ تأثیرات زیادی بر شهر ما می‌گذارد.

 

وی افزود: در میانه این فضای منفی، خیلی خوب است که چنین برنامه مثبتی برگزار می‌شود که همه دور هم جمع شویم و در مورد یکدیگر بیشتر یاد بگیریم و با هم برای ساختن جامعه‌ای

بهتر کار کنیم.

 

شبیر علی، مسئول این مسجد نیز گفت: تروریست‌ها با تفسیر آموزه‌های قرآن به زعم خود، از آن در راستای مقاصد سیاسی و دیگر اهدافشان سوء استفاده می‌کنند.

 

خاخام‌ها، کشیش‌ها، ائمه مساجد و سیاستمداران حاضر در این برنامه نیز به سخنرانی پرداختند و بر پیام مشترک خود که اتحاد برای مقابله با جرائم ناشی از نفرت بود، تأکید

کردند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا