جهان

ضرب الاجل ۲۴ ساعته ارتش یمن به ائتلاف ضد یمن

ارتش یمن برای خروج نظامیان ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از خاک این کشور ضرب الاجل ۲۴ ساعته تعیین کرد.

 

 

ارتش یمن برای خروج نظامیان ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از خاک این کشور ضرب الاجل ۲۴ ساعته تعیین کرد.

به گزارش الاتحاد پرس، ارتش یمن و کمیته های وابسته به آن، ۲۴ ساعت فرصت دادند تا نظامیان ائتلاف حمله به یمن، خاک این کشور را ترک کنند.

ارتش یمن در این ضرب الاجل با خطاب به ائتلاف ضد یمن اعلام کرده است: قبل از آنکه بقیه نظامیانتان را به همان جایی بفرستیم که پیشتر آنها را روانه کردیم، خودتان آنها را از خاک یمن بیرون کنید.

یک کارشناس نظامی بلندپایه نیروهای مسلح یمن نیز گفت: عملیاتی که یگان های پشتیبانی موشکی ارتش یمن به انجام رسانید، تنها پیامی برای متجاوزان سعودی و اماراتی بود.

این کارشناس افزود: ارتش یمن تا به امروز به طور کامل وارد مقابله با دشمن نشده است و تنها شمار کمی از ارتش یمن که شامل دو تیپ و نیروهای انصار الله هستند، در این مقابله مشارکت داشته اند.

وی هشدار داد: بقیه ارتش یمن متشکل از ۱۵۳ لشکر، گارد ریاست جمهوری، ۱۶ لشکر وابسته به ارتش، ۱۲ لشکر وابسته به امنیت مرکزی، ۱۲ لشکر پشتیبانی، ۱۱ لشکر نیروی هوایی، نیروهای امنیت عمومی، گارد ساحلی، نیروی دریایی، پلیس نظامی، پلیس پیاده نظام و دیگر نیروها است. از این رو، ارتش یمن ضرب الاجل ۲۴ ساعته برای ترک خاک یمن تعیین کرده است تا ارتش اجاره شده از سنگال، سودان و دیگر کشورها بیش از این تلفات ندهد.

لازم به ذکر است، ارتش یمن با شلیک یک موشک از نوع توشکا به پایگاه نظامی «صافر» توانست ۴۵ نظامی اماراتی و ۵ نظامی سعودی را از پای در آورد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا