آسیااخباراروپاجهانجهان اسلام

پایان ساخت بزرگ ترین مسجد شیعیان در بخش اروپایی ترکیه

مسجد زینبیه در بخش اروپا نشین کشور ترکیه، بعنوان بزرگ ترین مسجد ترکیه و قاره اروپا به شمار می رود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کشور ترکیه به طور بی صبرانه منتظر کامل شدن ساخت مسجد زینبیه که در بخش اروپا نشین این کشور واقع شده هستند زیرا این با افتتاح این مسجد، بعنوان بزرگ ترین مسجد ترکیه و قاره اروپا به شمار خواهد رفت.

پایان ساخت بزرگ ترین مسجد شیعیان در بخش اروپایی ترکیه

لازم به ذکر است این مسجد عظیم در 70 هزار متر مربع زمین بنا نهاده شده و بیش از 10 هزار نمازگزار را در خود جای خواهد داد.

همچنین در حاشیه مسجد زینبیه، فضایی بعنوان مرکز فرهنگی تدارک دیده شده تا در مناسبت های مختلف، خدمات دینی، مذهبی، فرهنگی و حتی نیکوکارانه ارائه دهد.

پایان ساخت بزرگ ترین مسجد شیعیان در بخش اروپایی ترکیه

قابل ذکر است، این مسجد در کنار محل مسجد سابق و قدیمی ساخته شده که در سال 1978 میلادی ساخته شده بود و به مدت 21 سال مرکزی برای خواندن نماز، برگزاری مراسم دینی و مذهبی و دیگر فعالیت های شیعیان ترکیه تبدیل شده بود اما بر اثر زلزله سال 1999 میلادی به طور کامل منهدم و ویران شد اما باز هم به همت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ساخته شد تا مرکزی برای نشر علوم و فرهنگ اهل بیتی و شعائر حسینی علیهم السلام باشد.

لازم به یادآوری است، ساخت مسجد زینبیه که در شهر “هالقالی” از توابع استانبول ساخته شده، از سال 2009 میلادی آغاز شده و قرار است در آینده ای نزدیک به طور رسمی افتتاح شود. گفته می شود در اطراف این مسجد، خانواده های شیعه بسیار زیادی زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا