جهان

اذعان آمریکا به استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

مقام‌های آمریکایی تأیید کرده‌اند که عربستان از بمب های خوشه ای خریداری شده از آمریکا، در بمباران‌های گسترده یمن، استفاده می‌کند.

 

 

مقام‌های آمریکایی تأیید کرده‌اند که عربستان از بمب های خوشه ای خریداری شده از آمریکا، در بمباران‌های گسترده یمن، استفاده می‌کند.

یک مقام پنتاگون، که خواسته نامش فاش نشود، در گفتگو با یو‌اس‌نیوز گفت: آمریکا می‌داند که عربستان در یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

پیشتر نیز، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی سابق ارتش آمریکا، گفته بود که وزارت دفاع این کشور، در حال بررسی استفاده سعودی ها از مهمات خوشه ای است و از تمام طرف‌ها خواسته بود به قوانین بین‌المللی حقوق بشر – شامل الزام در به کارگیری تمام تمهیدات برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان – احترام بگذارند.

پایگاه خبری تحلیل آنتی‌وار، با اشاره به این گزارش‌ها نوشت: با توجه به تأیید علنی حملات سعودی‌ها توسط آمریکا، این احتمال وجود دارد که واشنگتن در یک تفاهم محرمانه استفاده سعودی‌ها از بمب‌های هسته‌ای را نیز تأیید کرده باشد.

وزارت خارجه آمریکا تاکنون در باره بمب های خوشه ای ساخت این کشور، که در حملات یمن مورد استفاده قرا می گیرند، هیچ اظهار نظری نکرده است.

طبق کنوانسیون بمب های خوشه ای که سال 2008 به امضای 116 کشور رسید، استفاده از این بمب ها ممنوع است، ولی آمریکا، عربستان و یمن این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند .

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا