جهان

درخواست مسلمانان بلغاری از پلیس برای مقابله با حملات اسلام ستیزانه

مسلمانان بلغارستان خواستار مبارزه پلیس با حملات اسلام ستیزانه شدند. 

 

 

مسلمانان بلغارستان خواستار مبارزه پلیس با حملات اسلام ستیزانه شدند. 

مسلمانان بلغارستان از پلیس خواسته اند درباره حملات ضداسلامی به یک مسجد و دفتر یکی از مراکز اسلامی این کشور در شهر صوفیه، پایتخت و بزرگترین شهر این کشور اقدامی جدی انجام دهد و آن را به عنوان یک جرم «نفرت محور» به حساب آورد. 

اخیرا پنجره های ساختمان یک مرکز اسلامی در مرکز صوفیه توسط فرد ناشناسی شکسته شده است. این درحالی است که سه روز قبل نیز شعارها و نمادهای نفرت از جمله صلیب شکسته بر روی ساختمان مسجدی در مرکز شهر نوشته شده بودند.

جلال فایک سخنگوی دفتر این مرکز اسلامی گفت: این یک جرم نفرت محور واضح است. متاسفانه در بلغارستان تاکنون کسی به خاطر این گونه جرائم محکوم نشده و آن ها همیشه این اقدامات را به مست ها و اراذل و اوباش نسبت می دهند.

وی افزود: حملات توسط دوربین های مداربسته ضبط شده اند و نشان می دهند که فرد مهاجم سنگ ها را از کیسه ای بیرون آورده و آن ها را به سمت پنجره پرتاب می کند، که این نشان می دهد اقدامی کاملا عمدی و از پیش برنامه ریزی شده بوده است.

کمیته هلسینکی، بزرگترین گروه حقوق بشر در بلغارستان، در گزارش سالانه 2018 خود تعدادی از حملات علیه اماکن مذهبی در سراسر این کشور را گنجانده و درباره عبارات و سخنرانی های نفرت محور علیه جوامع مذهبی که همیشه «بدون مجازات» باقی مانده و رو به گسترش هستند هشدار داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا