آسیااخبارجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

ممنوعیت راه اندازی دسته های عزای حسینی در “مهاراشترا” هند

دولت ایالتی “مهاراشترا” از ممنوعیت راه اندازی دسته های عزادارای برای سوگواری امام حسین علیه اسلام و شهدای کربلا در این ایالت خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دولت مهاراشترا به مردم دستور داد مراسم عزاداری محرم را به صورت ساده و بدون راه اندازی هیچ گونه مجلس یا دسته عزاداری برگزار کنند.

ممنوعیت راه اندازی دسته های عزای حسینی در “مهاراشترا” هند

این دومین سال متوالی است که مراسم عزاداری برای امام حسین علیه السلام در «مهاراشترا» به بهانه شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود.

دولت ایالتی «مهاراشترا» همچنین اعلام کرده افرادی که در یک مجتمع مسکونی زندگی می کنند نیز مجاز به تجمع برای عزاداری نبوده و آنها باید در داخل خانه های خود عزاداری کنند!

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده: مطابق با ممنوعیت اعمال شده درباره برنامه های اجتماعی و مذهبی توسط مرکز و دولت ایالتی، امسال برپایی دسته های عزاداری و برگزاری مراسم سوگواری در هیئت ها یا مجتمع های مسکونی مجاز نخواهد بود و انتظار می رود مردم در داخل خانه های خود عزاداری کنند.

دولت مهاراشترا همچنین تعزیه‌خوانی در مناطق مختلف را در محرم امسال ممنوع اعلام کرده این در حالی است که هندوها در این کشور آزادانه تمامی فعالیت های دینی خود را انجام می دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا