جهان

نقض قوانين رسانه اى از سوى شبكه بى بى سى

تحقيق اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رسانه‌ای انگلیس (آفکام) بيانگر نقض قوانين رسانه اى از جانب شبکه بی‌بی‌سی مي باشد.

 

تحقيق اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رسانه‌ای انگلیس (آفکام) بيانگر نقض قوانين رسانه اى از جانب شبکه بی‌بی‌سی مي باشد.

اين تحقيق بى بى سى را به خاطر پخش محتواى جانب دارانه به نقض مكرر قوانين رسانه اى متهم كرده است

شبکه بی‌بی‌سی انگلیس به خاطر پخش محتوای جانبدارانه از طرف اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رسانه ای انگلیس (آفکام) به نقض مکرر قوانین رسانه ای متهم شده است.

آفکام، که 29 دسامبر 2003 تشکیل شد در واقع سازمان تنظم کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا است. 

آفکام بر فعالیت‌های ایستگاه‌های رادیویی، تلویزیونی، خطوط ثابت دوربرد تلفنی و موبایل و بر امواج رادیویی وسائل بی‌سیم، نظارت می‌کند.

این اداره می‌تواند نسبت به محتوای مضر رسانه‌ها، تعرض به حریم خصوصی و برخورد غیرمنصفانه رسانه‌ها با مخاطبان واکنش نشان دهد.

به گزارش ایندیپندنت، بر اساس تحقیقی که توسط آفکام انجام شده، شبکه بی‌بی‌سی به همراه برخی دیگر از رسانه‌های بین‌المللی جریان اصلی، نظیر سی‌ان‌ان و سی‌ان‌بی‌سی، برنامه‌های جانبدارانه‌ای را پخش می‌کند که توسط دولت‌ها و سازمان‌های خارجی تامین مالی شده اند.

بودجه بی بی سی، از هزینه ماهیانه‌ای که هر یک از خانواده‌های صاحب تلویزیون در بریتانیا باید بپردازند، تامین می‌شود.

 این هزینه در حال حاضر برای تلویزیون‌های رنگی بیش از ۱۴5 پوند و برای تلویزیون‌های سیاه و سفید در حدود 50 پوند در سال است.

به گزارش ایندیپندنت، این تحقیق از 20 مورد نقض قوانین مربوط به حمایت مالی توسط سرویس برون‌مرزی بی‌بی‌سی حکایت دارد.

در این گزارش همچنین تصریح شده است که بی‌بی‌سی مخاطبان خود را از پخش برنامه های جانبدارانه مطلع نکرده است؛ برنامه‌هایی که تامین مالی آنها توسط شرکت‌ها و دولت‌های خارجی انجام شده است.

آفکام اعلام کرد، درصدد وضع قوانینی برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی است تا به گفته خود، اطمینان حاصل کند «مخاطبان می‌توانند کماکان از استقلال برنامه‌های مبتنی بر حقایق مطمئن شوند.»

رادنی شکسپیر تحلیلگر مقیم لندن نیز در این باره گفته است که، مدت هاست بی بی سی اقدام به پخش محتویات جانبدارانه برای رژیم های مرموز می کند.

وی افزود: در مورد بی بی سی، این مساله اکنون روشن شده است که این شبکه اقدام به پخش محتویات جانبدارانه از رژیم های مرموز می کند، بدون اینکه حتی مخاطبان خود را در جریان بگذارد که این محتویات بنا بر سفارش این رژیم ها تهیه شده اند. 

شکسپیر بی بی سی را تشکیلاتی تحت کنترل صهیونیست ها نامید و افزود این شبکه اقدام به انتشار دروغ می کند.

لازم به ذکر است بی‌بی‌سی تحت منشور سلطنتی بریتانیا در سال ۱۹۲۲ با نام 

The British Broadcasting Company Ltd یا «شرکت سخن‌پراکنی بریتانیا با مسئولیت محدود» بنیان گذاشته شد و در ۱۹۲۷ تحت عنوان «بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا» با دریافت پروانه سلطنتی تبدیل به یک شرکت دولتی شد که هم اکنون نیمه خود مختار است.

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/08/19/000140.mp4{/mp4remote}  

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا