جهان

واکنش انصار الله به سفر ناموفق خالد بحاح، به عدن

سفر ناکام خالد بحاح، نخست وزیر دولت مستعفی یمن، به عدن ؛ واکنش انصار الله یمن را در پی داشت.

 

 

 

سفر ناکام خالد بحاح، نخست وزیر دولت مستعفی یمن، به عدن ؛ واکنش انصار الله یمن را در پی داشت.

خالد بحاح از ریاض به عدن سفر کرد ، تا بتواند خواسته رژیم سعودی را مبنی بر تثبیت شهر عدن به عنوان پایگاهی برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری منصور هادی ؛ بر آورده سازد.

حضور خالد در فرودگاه عدن علاوه بر چگونگی این سفر، که به گفته برخی منابع مطلع ، از راه دریا بوده ، گویای آن است که نیروهای عربستانی نه تنها بر شهر عدن تسلط ندارند، بلکه برای کنترل کامل فرودگاه بین المللی شهر عدن نیز با مشکل مواجه هستند.

به گفته پایگاه خبری الوقت، تنها پس از گذشت چند دقیقه از حضور خالد بحاح در فرودگاه عدن،‌ یکی از نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی به سوی نمود، اما به دلیل حضور غیر معمول نیروهای حفاظتی، ‌خالد بحاح از این حمله جان سالم به در برد.

این گزارش افزود: خالد بحاح به همین دلیل پس از حضوری نیم ساعته در عدن،‌ این شهر را ترک کرد.

عربستان سعودي از انعکاس این خبر، به دليل اينکه ديگر مسئولان يمني از سفر به عدن به دليل نا امني این شهر خودداري نکنند، ممانعت کرده است.

از طرفی،‌ علي البخيتي از رهبران انصارالله در خصوص سفر خالد بحاح به عدن گفت: اين سفر براي رياض و گروه های سياسي طرفدار منصور هادي اهميت ويژه اي داشت و عربستان سعودي به دنبال يک پيشرفت حتی به صورت جزئي در عرصه سياسي بود.

علي البخيتي گفت: بازگشت خالد بحاح ، چنانچه براي از سرگيري امور سياسي می بود، ‌يک اقدام مثبت به حساب می آمد.

البخیتی گفته بود که به شرط توقف جنگ و خونريزي در يمن ، اجازه رسیدن کمک هاي انساني به دست مردم يمن و شروع گفتگو براي حل سياسي بحران يمن با مشارکت گروه هاي يمني ؛ خالد بحاح مي تواند پيگيري روند سياسي را از سر گيرد . باید اجازه داد که بقيه گروه هاي سياسي وشهروندان در صلح و آرامش زندگي کنند و خودشان براي سرنوشت شان تصميم بگیرند.

لازم به ذکر است ، خالد بحاح نخست وزير مستعفي يمن، روز شنبه با سفر يک ساعته به شهر عدن ادعا کرده بود که بازگشت وي به عدن،‌ براي فراهم کردن زمينه روند اداره سياسي کشور يمن است.

وی در مورد این روند سیاسی توضیح روشنی نداد. ولی به گفته کارشناسان سیاسی، وی بر مواضع خود و دولت مستعفی منصور هادی پافشاری می کند.

شايان ذکر است با توجه حوادث پيش آمده،‌ منصور هادي از تکرار سناريوي رئيس جمهور سابق (علي عبدالله صالح) ، و اين که خالد بحاح را جايگزين خود ببیند ؛ هراس دارد .

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/08/03/000126.mp4{/mp4remote}

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا