آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

از بازسازی معبد بودائیان تا غفلت از مساجد شیعیان

بودجه تکمیل بازسازی یکی از عبادتگاه های تاریخی، مقدس و زیارتی بودائیان در افغانستان توسط دولت این کشور تأمین شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اخبار رسیده از کابل پایتخت افغانستان حاکی از آن است که بودجه تکمیل بازسازی یکی از عبادتگاه های مقدس و زیارتی بودائیان که در ایالت “پروان” واقع شده، توسط دولت این کشور تأمین شده است.

گفتنی است، عملیات بازسازی این عبادتگاه تاریخی که جزو آثار باستانی افغانستان به شمار می رود و 33 متر ارتفاع دارد، از چند سال پیش آغاز شده و قرار است در آینده ای نزدیک به پایان برسد.

این معبد بودائی که در سلسله کوه های هندوکش قرار دارد، 1850 سال پیش ساخته شده و مربوط به امپراطوری کوشانی است که در آن زمان در افغانستان حکومت می کرد.

در همین راستا “عبدالغفار روفی” از مسئولان اداره فرهنگ افغانستان در این باره گفت: در این معبد تاریخی، چهار مجسمه بزرگ و یک مجسمه کوچک وجود دارد.

در پایان می توان گفت بدون شک بازسازی اماکن تاریخی و باستانی کشوری مانند افغانستان از اقدامات قابل توجه و مثبت به شمار می رود اما در اینجا این پرسش مطرح می شود که آیا بازسازی و مرمت مساجد و اماکن مقدس و دینی اسلامی بخصوص اماکن مربوط به شیعیان که در دوره های سیاسی این کشور به ویژه در زمان حکومت وهابی طالبان تخریب و نابود شده، جزو وظایف دولتمردان و دست اندرکاران امر در افغانستان به شمار نمی رود؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا