جهان

برپايى كنفرانس “شناخت ابعاد شخصيت حضرت زهرا سلام الله عليها” در تركيه

به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها کنفرانس باشکوهی با عنوان “شناخت ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها” در منطقه هالکالی استانبول و با حضور خیل عظیمی از علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد

 

به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها کنفرانس باشکوهی با عنوان “شناخت ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها” در منطقه هالکالی استانبول و با حضور خیل عظیمی از علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد.

در این مراسم بزرگ خانم مارال آکشنر،نائب رئیس مجلس ترکیه،و علی اوزگوندوز  نماینده مردم استانبول در مجلس، «شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول،و جمعی دیگر از علماء، مسؤولین محلی، و رؤسای گروه‌های اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند.

نایب رییس مجلس ملی ترکیه یکی از میهمانان ویژه این کنفرانس بود.

وی در سخنانش گفت: من امروز فهمیدم منظور مادرم از اینکه ان‌شاءالله مورد توجه و مأنوس با حضرت فاطمه سلام الله علیها باشم چه بوده است. همه باید خصوصیات این بانوی عزیز را مورد توجه قرار داده و ایشان را به عنوان الگو در زندگی خویش انتخاب نمایند.

«شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد.

اوزگوندوز گفت: همه بدانند در این کشور ما غریبه و مهاجر نیستیم بلکه اموی‌ها، وهابی‌ها و تکفیری‌ها غریبه هستند و معلوم نیست از کجا آمده‌اند و هم اکنون هم مشکل آفرین هستند.

وی در خلال سخنانش اشاره کرد:شاید بدلیل اینکه ما پیرو حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام هستیم و از دشمنان آنان بیزاریم مورد بی‌مهری در این کشور قرار گرفته‌ایم. 

آیا این عدالت است که چون حضرت زهراسلام الله علیها را از سر و جان دوست داریم و به ولایت حضرت علی علیه السلام معتقدیم باید از حقوق قانونی خویش بی‌نصیب باشیم؟

خانم مارال آک شنر در پایان با اشاره به سخنان سیاسی امام جمعه شیعیان استانبول در این کنفرانس گفت: به عنوان قانونگذار مجلس، با تمامی اظهارات و مطالبات آقای صلاح الدین اوزگوندوز موافق هستم و این موارد را در مجلس پیگیری خواهم کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا