جهان

بزرگداشت عاشورا بین اهل تسنن ترکیه

برای اولین بار در شهر “بورسا”ی ترکیه مراسم بزرگداشت روز عاشورا تحت عنوان “اهل بیت و عاشورا” برگزار شد.

برای اولین بار در شهر “بورسا”ی ترکیه مراسم بزرگداشت روز عاشورا تحت عنوان “اهل بیت و عاشورا” برگزار شد.

این مراسم باشکوه در دانشگاه شهر بورسا و با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ جلال معاش وکیل آیت الله العظمی شیرازی، جمعی از محققیق و اندیشمندان و در بین جمعیتی چندصد نفری از اهل تسنن این کشور برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ جلال معاش به نمایندگی از دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی بعنوان میهمان ویژه در دانشگاه چهارمین شهر بزرگ ترکیه با جمعیتی نزدیک به  دو ملیون نفر، شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان در بیانات خود به شرح روایات مختلفی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در مورد امام حسین علیه السلام پرداخته و واقعه عاشورا را از منابع معتبر توصیف نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ جلال معاش طی مصاحبه اختصاصی با شیعه ویوز نتایج سفر خود را مثبت اعلام کرده و افزودند با توجه به اینکه این دومین سفری است که به ترکیه داشته اند، شور و اشتیاق مردم به خصوص نسل جوان را نسبت به مذهب تشیع در سطحی بسیار بالا دیده اند.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین شیخ جلال معاش پیشتر در جشن های باشکوه غدیر در ترکیه به نمایندگی از دفتر مرجعیت حضور یافته بودند و پس از مورد استقبال قرار گرفتن بیانات ایشان در مورد تشیع، وی بار دیگر به این کشور و برای شرکت در مراسم بزرگداشت عاشورا دعوت شدند.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا