جهان

مطالعه جدید نشان داد: نگاه مسلمانان به هندوها مثبت، نگاه هندوها به مسلمانان منفی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد با وجودی که ۹۳ درصد مسلمانان هندوستان، هندوها را مطلوب می‌پندارند، در مقابل تنها ۶۵ درصد هندوها نگاه مثبتی به مسلمانان دارند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد با وجودی که ۹۳ درصد مسلمانان هندوستان، هندوها را مطلوب می‌پندارند، در مقابل تنها ۶۵ درصد هندوها نگاه مثبتی به مسلمانان دارند.

این گزارش که روز گذشته توسط مرکز تحقیقاتی پیو واقع در آمریکا منتشر شده، براساس نظرسنجی از ۳ هزار و ۵ هندی بین سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۸ تهیه شده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد افرادی که عضو یک گروه خاص مذهبی، نژادی یا قومی هستند، نسبت به کسانی که به ساختار خاصی منتسب نیستند، از گروه‌های خودشان دیدگاه‌های مطلوب تری دارند.

به عنوان مثال ، ۹۶ درصد هندوها و ۹۸ درصد مسلمانان جوامع خود را مثبت می بینند.

این تحقیق با عنوان «نگرش به تنوع در ۱۱ اقتصاد نوظهور» در کلمبیا، اردن، کنیا، لبنان، مکزیک، آفریقای جنوبی، تونس، ونزوئلا، ویتنام و هند انجام شده است. 

با توجه به زمینه‌های فرهنگی مختلف ۱۱ کشور مورد بررسی ، محققان بر روی جوامع مختلف در هر کشور متمرکز شده اند.

در هند، هندوها و مسلمانان، در فیلیپین مسلمانان و مسیحیان و در آفریقای جنوبی سیاه پوستان، سفیدپوستان و رنگین پوستان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس این بررسی ، ۷۰ درصد از مسلمانان به طور مکرر یا گهگاهی با هندوها در هند تعامل دارند، در حالی که تنها ۵۶ درصد هندوها با همتایان مسلمان خود در تعامل هستند.

این تحقیق همچنین خاطرنشان می‌کند افرادی که با دیگر گروه‌های مذهبی در تعامل هستند، نظرات مطلوب‌تری نیز نسبت به آن‌ها به دست آورده‌اند.

در نتیجه هندوهایی که با افراد خارج از دین خود ارتباط داشتند، ۷۱% دیدگاه مطلوب تری نسبت به مسلمانان داشتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا