آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

افتتاح سرداب ها و صحن جدید آستان مقدس حسینی در مراسم اربعین امسال

آستان مقدس حسینی علیه السلام از افتتاح سرداب ها و صحن جدید برای خدمت رسانی به زائران در طول مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مهندس “مهدی قزوینی” رئیس بخش مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین علیه السلام گفت: آستان مقدس حسینی تلاش می کند تا بهترین خدمات را برای زائران فراهم کند. فراهم کردن فضایی گسترده برای پذیرایی از زائران بیشتر و تسهیل در تردد آنها و انجام مراسم های میلیونی از جمله این خدمات است.

افتتاح سرداب ها و صحن جدید آستان مقدس حسینی در مراسم اربعین امسال

قزوینی افزود: آستان مقدس حسینی علیه السلام در طول مراسم اربعین، سه سرداب داخل صحن حسینی برای خدمت رسانی به زائران افتتاح خواهد کرد. اولین سرداب؛ سرداب الحجه با مساحت 1300 متر مربع، دومین سرداب، باب الرأس با مساحت 850 متر مربع و سومین سرداب، الشهداء با مساحت 1500 متر مربع است.

وی ادامه داد: پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها بطور موقت وارد خدمت رسانی می شود. بخشی از آن به محل اسکان داوطلبان اختصاص می یابد، تعداد این داوطلبان هشت هزار نفر است. علاوه بر این، یک مرکز برای گمشدگان و یک بخش نیز ویژه امانات است. بخشی از خیابان الشهدا داخل این پروژه به طور کامل برای زائران افتتاح خواهد شد.

قزوینی افزود: در این مراسم شاهد افتتاح صحن در خیابان باب القبلة در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها با مساحت بیش از هزار متر مربع بطور موقت خواهیم بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا