جهان

ممنوعیت ورود مسلمانان روهینگیا به مسجدی در مالزی بحث آفرین شد

شورای هماهنگی سازمان های اسلامی مالزی «مابیم» اقدام مسجدی در ایالت «جوهور» مبنی بر ممنوعیت ورود پناهندگان روهینگیایی به مسجد برای اقامه نماز را محکوم کرد.

شورای هماهنگی سازمان های اسلامی مالزی «مابیم» اقدام مسجدی در ایالت «جوهور» مبنی بر ممنوعیت ورود پناهندگان روهینگیایی به مسجد برای اقامه نماز را محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از «الجزیره»، «عزمی عبدالمجید»، رئیس شورای هماهنگی سازمان های اسلامی مالزی در بیانیه ای اعلام کرد: اداره امور دینی و فتوا باید درباره این مسجد تحقیق کند، زیرا مانع ورود روهینگیایی ها به مسجد شده است.

در این بیانیه آمده است: این اقدام مسئولان مسجد با آموزه های اسلامی و مساوات و برابری منافات دارد.

دولت مالزی یکشنبه گذشته با کاهش محدودیت هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا وضع کرده بود، موافقت کرد.

«اسماعیل صبری»، وزیر دفاع مالزی که مسئول فاصله گذاری امن برای مقابله با ویروس کرونا، گفته بود: مساجد به روی نمازگزاران  به جز خارجی ها باز می شود تا زمینه حضور شهروندان در مساجد بیشتر فراهم شود و از ازدحام جلوگیری شود.

در همین راستا، مسجد «بلنتونگ بارو» واقع در ایالت جوهور از ورود مسلمانان روهینگیای میانمار به مسجد جلوگیری کرد.

این اقدام در شبکه های اجتماعی بازتاب بسیاری داشت.

سیاستمداران و حقوقدانان این اقدام مسجد را نژادپرستانه خوانده و از دولت خواستند جلوی این کار را بگیرد.

ده ها نفر از مسلمانان روهینگیایی که از کشور خود میانمار فرار کرده اند به سوی مالزی آمده اند و پلیس مالزی برخی از آنان را بازداشت کرده است.

سازمان های حقوق بشری گفته اند که باید به آنانی که در دریا گرفتار شده اند، کمک شود و عدم کمک به آنان با قوانین بین المللی منافات دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا