اخبارجهانجهان اسلامعراق

با اجرای طرح عملیاتی فوری ، گذرگاه مرزی زرباطیه عراق پذیرای نیمی از زائران ایرانی اربعین

پس از پیشنهاد ابتکاری موسسه مصباح الحسین علیه السلام برای راه اندازی یک پویش بزرگ و اجرای طرح عملیاتی فوری که در آن توسعه مرز زرباطیه عراق قبل از فرا رسیدن اربعین درخواست شده بود ، خوشبختانه این موضوع ، مورد پذیرش قرار گرفته است.

درخواست مذکور به مسئولان استان واسط عراق با تاکید بر اهمیت توسعه گذرگاه مرزی زرباطیه پیش از فرا رسیدن اربعین ارائه شده بود که این پیشنهاد با واکنش مثبت استانداری واسط عراق جهت توسعه گذرگاه مرزی زرباطیه همراه شده است.

استانداری واسط عراق خبر از راه اندازی یک پویش بزرگ با هدف توسعه کامل و فوری گذرگاه زرباطیه ، به منظور تسهیل در رفت و آمد و سهولت در انجام تشریفات ورود و خروج زائران ایرانی که در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام شرکت خواهند کرد ، خبر داد.

رياض العکیلی مدیر دفتر رسانه ای استانداری واسط عراق در گفتگو با روزنامه رسمی الصباح که خبر آن توسط خبرگزاری اخبار شیعه دریافت شد ، گفت : استان واسط عراق کار عملیاتیِ فوری و بزرگی را برای توسعه گذرگاه مرزی زرباطیه آغاز کرده است.

وی با اشاره به این که این طرح توسعه شامل گسترش شبکه راه‌ها در داخل گذرگاه و ارائه خدمات عمومی مانند آب آشامیدنی، مجتمع‌های بهداشتی و پوشش سقف راهروها است ، افزود : علاوه بر موارد مذکور ، ایجاد سالن های مجهز به تهویه مطبوع و فضای سبز برای پذیرایی از زائران در دستور کار قرار دارد.

العکیلی از پیش بینی اضافه شدن و تجهیز ۱۲۰ مبدا ورودی برای کنترل گذرنامه ها خبر داد و گفت انتظار می رود که در هر دقیقه کنترل چهار گذرنامه برای تسریع در ورود زائران و پرهیز از معطل شدن آنان صورت پذیرد.

وی هم چنین تاکید کرد تشریفات ورود و خروج زائران ایرانی طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی دولت مرکزی عراق انجام خواهد شد.

العکیلی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود ۵۰ در صد از مجموع زائران ایرانی که حدود ۳ میلیون نفر تخمین زده می شود، از این گذرگاه مرزی وارد عراق شوند.

استان واسط در اربعین سال گذشته اعلام کرده بود که پذیرای حدود یک میلیون زائر ایرانی بوده است.

موسسه مصباح الحسین علیه السلام که از زیر مجموعه های وابسته به مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی به شمار می رود ، هیاتی را برای بازدید از تعدادی از استان های عراق و گفتگو با مسئولان محلی اعزام کرد ، که استان واسط عراق اولین آن ها بود.

در دیدارهای مسئولان موسسه مصباح الحسین علیه السلام با مسئولان استان های مختلف ، بر ضرورت بازسازی و توسعه گذرگاه های مرزی برای تسهیل ورود زائران عتبات عالیات تاکید شده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا