جهان

حضور عظیم جمعیت عزاداران در پاکستان/پلیس مجبور به همکاری شد

درحالیکه حکومت پاکستان برگزاری تجمعات عزاداری روز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام را به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع اعلام کرده بود، روزه داران شیعه پاکستانی در شهر‌های مختلف این کشور از جمله

درحالیکه حکومت پاکستان برگزاری تجمعات عزاداری روز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام را به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع اعلام کرده بود، روزه داران شیعه پاکستانی در شهر‌های مختلف این کشور از جمله اسلام آباد، کراچی و لاهور با برگزاری مراسم عزاداری و راه اندازی دست‌های سینه زنی به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، قرار بود تمامی مسیر‌های حرکت دسته‌های عزاداری مسدود شود، اما حضور پرشور محبان اهل بیت علیهم السلام در خیابان ها، نیرو‌های پلیس را وادار به همکاری کرد.

بزرگترین مراسم عزاداری روز شهادت امیرمومنان علیه السلام در شهر کراچی مرکز ایالت سند برگزار شد. 

که این مراسم ده‌ها هزار نفر از روزه داران و پیروان ائمه اطهار علیهم السلام علیرغم مخالفت دولت محلی ایالت سند با رعایت مسائل بهداشتی، آیین سوگواری شهادت آن امام همام را برگزار کردند.

همچنین دسته های عزاداری در سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در دیگر شهر‌های پاکستان از جمله راولپندی، پیشاور، کویته، اسکردو، حیدرآباد و مولتان نیز برگزار شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا