جهان

طرح ۱۶ بندی برای بازگشایی تدریجی مساجد آلمان

شورای هماهنگی مسلمانان آلمان یک طرح ۱۶ بندی برای بازگشایی تدریجی مساجد ارائه داد.

شورای هماهنگی مسلمانان آلمان یک طرح ۱۶ بندی برای بازگشایی تدریجی مساجد ارائه داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از دویچه وله، این طرح متشکل بر 16 بند است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لازم الاجرا عنوان شده.

در همین راستا، شورای هماهنگی مسلمانان آلمان اعلام کرد: در خصوص این طرح با جمعیت های مساجد، وزارت خانه ها و مسئولان بهداشتی رایزنی شده و هر کسی که به مسجد می رود ملزم به رعایت این نکات است.

بنابراین گزارش، مهم ترین بندهای بازگشایی مساجد در آلمان شامل اقامه نماز صبح، ظهر، عصر و مغرب در صورتی که جمعیت نمازگزار کم باشد، می شود. اما نماز جمعه به دلیل حضور بیشتر نمازگزاران همچنان در حالت تعلیق قرار دارد. 

از دیگر شروط این طرح، این است که باید هر نمازگزار با نمازگزار دیگر دو متر فاصله داشته باشد و نمازگزاران باید نام و شماره تلفن خود را بدهند تا وضعیت جسمی آنان پیگیری شود.

همچنین، افراد زیر 12 سال حق ورود به مساجد را ندارند و وضوخانه نیز به روی نمازگزاران به منظور رعایت نکات بهداشتی تعطیل خواهد بود و تمامی نمازگزاران موظف هستند تا هنگام ورود به مسجد ماسک داشته باشند.

بنابراین گزارش، از نیمه ماه مارس اقامه نماز جماعت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است و دولت آلمان قصد دارد محدودیت ها را کاهش دهد.

 بازگشایی تدریجی مساجد نیز قرار است با رعایت پروتکل های یاد شده از روز شنبه آغاز شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا