آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

ده ها قربانی بر اثر انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان ابن الخطیب بغداد

آتش سوزی مهیبی در یکی از بیمارستان های بیماران کرونایی در شهر بغداد پایتخت عراق رخ داد که بر اثر آن ده ها تن جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

محل این آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» در منطقه «جسر دیالی» در جنوب بغداد بود و بررسی های اولیه نشان می دهد عامل این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن بوده است.

ده ها قربانی بر اثر انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان ابن الخطیب بغداد

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرنگار خبرگزاری رسمی عراق، از بیان دلایل متعددی در رابطه با حادثه آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب خبر می دهد جایی که برخی از اتصال کابل برق و برخی دیگر نیز از بروز اختلال در دستگاه های اکسیژن به عنوان عامل حادثه نام می برند.

تاکنون هیچ گونه آمار رسمی در رابطه با شمار قربانیان و مجروحان آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب اعلام نشده، اما گفته می شود شمار جانباختگان به حدود 30 تن رسیده و مجروحان ده ها نفر هستند.

دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود، کشته شدن شماری از افراد در نتیجه این حادثه ناگوار را تسلیت گفته و عزای عمومی اعلام کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، الکاظمی دستور داده با افراد ذی ربط در وزارت بهداشت عراق، در رابطه با دلایل وقوع حادثه آتش سوزی تحقیقات فوری انجام شود و مدیر بیمارستان ابن الخطیب نیز به همراه مدیر امنیت و مسئولان نگهداری دستگاه های این بیمارستان، برای تحقیقات فوری احضار شوند و تا زمان تکمیل تحقیقات و بازخواست و مجازات همه افراد مقصر در این حادثه از نظر قانونی، بازداشت شوند.

با دستور نخست وزیر عراق همچنین به خانواده های قربانیان حادثه آتش سوزی بیمارستان مذکور، همه‌ی حقوق شهدا پرداخت می شود و همه‌‌ی امکانات نیز برای درمان زخمی های آتش سوزی به کار گرفته خواهد شد از جمله این که در صورت لزوم، برای درمان به خارج از عراق اعزام می شوند.

یادآور می شود که بیمارستان ابن الخطیب به عنوان یکی از بیمارستان های ویژه بیماران مبتلا به کرونا بود که دچار آتش سوزی شد و با وجود آن که تیم های آتش نشانی ظرف دو تا سه ساعت موفق شدند آتش سوزی را مهار کنند، ده ها تن از افراد موجود در بیمارستان، در نتیجه این حادثه جان خود را از دست داده و یا مجروح شدند.

الکاظمی همچنین با تعدادی از وزرای کابینه خود جلسه ای فوری در این رابطه برگزار كرده است. مجلس عراق نیز نشستی اضطراری با حضور کمیته بهداشت و محیط زیست برگزار خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا