اخبارجهانجهان اسلامعراق

حضور میلیونی زائران حسینی در شب و روز ولادت منجی عالم بشریت در شهر مقدس کربلا

نیمه ماه شعبان المعظم هم فرا رسید و یکبار دیگر میلیون‌ها زائر حسینی جهت انجام زیارت شعبانیه، به شهر مقدس کربلا مشرف شدند.

زیارتی که در فضیلت آن گفته شده است که کسیکه بخواهد با تمامی انبیا مصافحه کند، امام حسین علیه السلام را در شب نیمه شعبان زیارت کند.

تمامی مسئولان شهر مقدس کربلا از ابتدای ماه شعبان، در پی تامین تدارکات مورد نیاز این زیارت بودند؛ از شهرداری و استانداری گرفته تا وزارت بهداشت و وزارت کشور و تیم های امنیتی ارتش و پلیس، همه دست در دست هم داده تا شرایط مناسبی را برای زائرین فراهم کنند.

همچنین هاشم موسوی، معاون اداره شعائر و موکب‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان‌ های مقدس حسینی و عباسی گفته بود که این اداره امسال از 834 موکب از استان های مختلف عراق برای ارائه خدمات مختلف به زائران در مراسم نیمه شعبان استقبال می کند.

بنا بر گفته ی جهاد الغانمی، مدیر حمل و نقل شهر مقدس کربلا، تعداد خودروهای شرکت کننده در طرح خدمات رسانی به پنج هزار دستگاه خودرو رسید.

صباح الموسوی، مدیر اداره بهداشت کربلا نیز در بیانیه ‌ای گفت: 86 آمبولانس برای داخل شهر در نظر گرفته شد و هفت بیمارستان دولتی آماده خدمت رسانی به زائران بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا