جهان

گریفیتس آزادی زندانیان جنگ یمن را خواستار شد

 «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن با انتشار توییتی ضمن درخواست برای آزادی فوری تمامی اسرا و زندانیان در یمن تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نیاز مبرمی به آزادی تمامی اسرا و

 «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن با انتشار توییتی ضمن درخواست برای آزادی فوری تمامی اسرا و زندانیان در یمن تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نیاز مبرمی به آزادی تمامی اسرا و زندانی‌های بازداشت شده در درگیری‌ها بر اساس توافق امضا شده در این زمینه وجود دارد.

گریفیتس در ادامه نوشت: همه طرف‌ها باید اقدامات لازم را برای تسریع در آزادی اسیرشدگان را انجام داده و اجازه دهند آن‌ها در امنیت به منازل خود بازگردند.

همچنین فرستاده سازمان ملل به یمن، در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به ادامه درگیری‌ها در دو استان الجوف و مأرب، به خسارات شدیدی که غیرنظامیان از درگیری‌ها در استان‌های الجوف و مأرب متحمل می‌شوند و نیز پیامدهای منفی آن بر فرصت‌های برقراری صلح در این کشور پرداخت.

وی افزود: در شرایطی که جهان با ویروس کرونا مبارزه می‌کند، همه طرف‌های درگیر در یمن باید تمرکز خود را از درگیری با یکدیگر برداشته و بر دور نگه‌ داشتن ساکنان غیرنظامی این کشور از خطرات بزرگتر متمرکز شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا