جهان

نگاهی به تعداد حملات تروریستی در پاکستان طی سه سال اخیر

 سال 2019 میلادی در حالی به پایان رسید که  عملیات‌های تروریستی و قربانیان این حوادث شوم در کشور پاکستان کاهش یافته است.

 سال 2019 میلادی در حالی به پایان رسید که  عملیات‌های تروریستی و قربانیان این حوادث شوم در کشور پاکستان کاهش یافته است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از داون نیوز، گزارش های میدانی نشان می دهند که در سال جاری تعداد قربانیان عملیات های تروریستی نسبت به سال گذشته در حدود 30 درصد کاهش داشته است.

آمار قربانیان حوادث تروریستی از 1084 نفر در سال 2018 به 679 نفر در سال 2019 رسیده است که به نوعی می تواند مهر قبولی بر کارنامه تلاش های مسئولین پاکستانی بزند.

بر اساس این گزارش، دلیل اصلی کم شدن عملیات های تروریستی پایان مماشات با سنی های تندرو و آغاز عملیات های میدانی علیه آنها است.

در این راستا دو عملیات ضرب عضب و رد الفساد نقشی محوری در کنترل پدیده شوم تروریسم در پاکستان داشتند.

آمارها حاکی از آن است که تعداد عملیات های انتحاری در پاکستان از 26 عملیات در سال 2018 به 9 عملیات در سال 2019 رسیده است.

از سوی دیگر مقایسه سال 2018 با سال 2017 نیز نشان از برتری چشمگیر این سال نسبت به سال قبل خود دارد.

در سال 2017 هزار و 803 نفر جان خود را در حوادث تروریستی از دست داده بودند و تعداد عملیات های انتحاری نیز به 50 عملیات می رسید.

بیشترین تعداد عملیات های تروریستی هنوز هم در خاک بلوچستان رخ می دهد و به نظر می رسد دولتمردان پاکستانی باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای تامین امنیت این ایالت بزرگ داشته باشند.

کمترین عملیات های تروریستی در منطقه گلگیت بلتستان رخ داده و تنها یک نفر را به کام مرگ کشانده است.

این آمار در حالی نشان از کاهش حملات انتحاری می دهند که طی دو سال گذشته، ترور شیعیان هدفمند شده و سنی های تندرو بسیاری از آنها را در این کشور به شهادت رسانده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا