جهان

رواج افکار وهابی توسط مفتی سعودی در بین جوانان انگلیسی

انگلیس، یک مفتی عربستانی الاصل را به نشر افکار افراطی بین جوانان این کشور متهم کرد.

 

انگلیس، یک مفتی عربستانی الاصل را به نشر افکار افراطی بین جوانان این کشور متهم کرد.

«محمد العریفی» مفتی وهابی از اهالی عربستان سعودی، که از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون از ورود به خاک انگلیس منع شده بود، توسط مقامات امنیتی این کشور به نشر افکار افراطی بین جوانان متهم شد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» منابع امنیتی این کشور معتقدند، یک دانشجوی انگلیسی که هفته پیش به دلیل افراط گرایی و حمایت از سنی های تندرو بازداشت شد؛ به شدت تحت تاثیر «محمد العریفی» مفتی سرشناس وهابی ست.

بر اساس این گزارش مقامات امنیتی انگلیس گفته اند که این جوان پیشتر ـ در سال ۲۰۱۵ میلادی ـ به اتهام اقدام برای سفر به سوریه بازداشت شده بود.

پلیس نیز گفته است که «العمودی» به احتمال زیاد در دو حمله تروریستی در این کشور دست داشته است.

همچنین، سرویس های امنیتی انگلیس اعلام کرده اند که این دانشجو با نام مستعار «ابوعمر الخضرمی» و تحت تاثیر این مفتی وهابی، اقدام به نشر افکار افراط گرایانه در سایت اجتماعی توییتر می کرده است.

گفتنی است، «محمد العریفی» مفتی وهابی و تندروی عربستانی الاصل، چندی پیش و درزمانعهده دار شدن سمت وزارت کشور انگلیس از سوی «ترزا می» از ورود به لندن منع و به تحریک جوانان نسبت به افراط گرایی در مساجد متهم شد. 

از جمله افراد تحت تاثیر افکار وی دو دانشجو از شهر «کاردیف» بودند، که اخیرا در یکی از فیلم های سنی های تندروی داعش، دیده شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا