جهان

شرکت معروف فست فود در کالیفرنیا برگر حلال گیاهی تولید می‌کند

یک شرکت تولید غذاهای فست فودی گوشتی در کالیفرنیای آمریکا، موفق به دریافت گواهینامه «حلال» از شورای غذا و تغذیه اسلامی آمریکا (ایفانکا) شد.

 

یک شرکت تولید غذاهای فست فودی گوشتی در کالیفرنیای آمریکا، موفق به دریافت گواهینامه «حلال» از شورای غذا و تغذیه اسلامی آمریکا (ایفانکا) شد.

این شورا یکی از سازمان های شناخته شده در زمینه مباحث حلال و اسلامی در ایالات متحده است و اکنون این شرکت تولید کننده فست فود که پیش از این برنده جایزه نیز شده بود، محصولات حلال نیز خواهد داشت که فاقد گوشت هستند.

دیوید لی، مدیر عامل و مدیر ارشد مالی شرکت مواد غذایی در این رابطه گفت: به دست آوردن گواهینامه حلال یک نقطه عطف بسیار مهم برای ما بوده است. وی افزود: هدف ما این است که برگرهای خوشمزه گیاهی برای سرتاسر دنیا از جمله کسانی که محدودیت های خوراکی مذهبی دارند تولید کنیم.

براساس اخبار رسیده از این پس شعبه این شرکت در نیویورک غذاهای حلال نیز ارائه خواهد داد.

 لازم به ذکر است که برای کسب این گواهینامه ناظری از سوی سازمان برای بازدید از تسهیلات تولید مواد غذایی ارسال شده و تمامی فرایند تولید غذا را مورد بازدید قرار می دهد.

نام این مواد غذایی برگر گذاشته شده اما از گوشت تشکیل نشده و مواد غذایی به کار رفته در این محصولات آب، پروتئین گندم، پروتئین سیب زمینی و روغن نارگیل هستند.

گفتنی است اوایل امسال این سازمان غذایی گواهینامه ای برای غذاهای کوشر (برای یهودیان) از اتحاد جماعت های یهودیان ارتدوکس آمریكا دریافت کرد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا