جهان

اکونومیست: برخورد خشن نیجریه با شیعیان وضعیت را بدتر خواهد کرد

مجله اکونومیست در شماره جدید خود به موضوع شیعیان نیجریه و برخورد وحشیانه ارتش و حکومت این کشور با آنها پرداخته است.

 

مجله اکونومیست در شماره جدید خود به موضوع شیعیان نیجریه و برخورد وحشیانه ارتش و حکومت این کشور با آنها پرداخته است.

به گزارش شیعه ویوز، اکونومیست در این باره نوشته است: در اواخر اکتبر، ارتش و پلیس نیجریه به تظاهرات مسالمت آمیز هزاران شیعه در ابوجا حمله کرد و به گفته خودش 6 تن را به قتل رساند که تقریباً همه مطمئن هستند، تعداد جان باختگان خیلی بیشتر از این عدد است.

این نشریه با اشاره به اربعین حسینی افزود: این شیعیان برای برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین رو.ز از شهادت امام سوم شیعیان، در غالب یک پیاده روی مسالمت آمیز به خیابان آمده بودند و در ضمن آن آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی» روحانی شیعه دربند نیجریایی را نیز خواستار شدند.

اکونومیست ادامه داد: باید گفت مسئله شیعیان، به شدت حکومت نیجریه را نگران کرده است؛ اما این نگرانی و پاسخ خشونت‌بار به آنان باعث بدتر شدن وضعیت خواهد شد و این نگرانی وجود دارد که پاسخ وحشیانه به درخواست‌های متمدنانه شیعیان آنها را نیز به سوی خشونت سوق دهد؛ چیزی که تاکنون از شیعیان نیجریه سر نزده است.

حتی شیخ زکزاکی نیز هیچگاه به خشونت معروف نبوده و در هیچیک از سخنرانی‌های خود درباره جنگ و درگیری با نیروهای حکومتی سخنی نگفته است.

لازم به ذکر است، فعالان شیعه نیجریایی تعداد کسانی که درپی حمله خشونت آمیز نیروهای ارتشی نیجریه به شیعیان در مراسم اربعین حسینی به شهادت رسیدند را دستکم 50 تن و تعداد مجروحان را بیش از 100 تن اعلام نموده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا