آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آغاز کار توسعه خیابان صاحب الزمان عجل الله در کربلا

آستان مقدس عباسی از آغاز کار توسعه خیابان صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کارکنان شعبه تعمیرات در بخش بین الحرمین از بخش های وابسته به آستان مقدس عباسی اقداماتی مقدماتی را به منظور توسعه و افزودن مساحت جدید به خیابان صاحب الزمان عجل الله آغاز کردند.

آغاز کار توسعه خیابان صاحب الزمان عجل الله در کربلا

این اقدام با هدف کمک به تسهیل تردد زائران و ساکنان این منطقه انجام شده است.

“سید نافع موسوی” رئیس این بخش گفت: توسعه و گسترش این خیابان بخشی از کار توسعه خیابان های منتهی به آستان های مقدس حسینی و عباسی است. این خیابان یکی از خیابان های مهمی به شمار می آید که بیشتر زائران از آن استفاده می کنن، زیرا یکی از نقاط ارتباطی بین دو حرم مقدس و یکی از خیابان های تجاری است.

موسوی افزود: کار مقدماتی توسعه و گسترش ورودی این خیابان با هماهنگی مقامات امنیتی مربوطه در اداره پلیس کربلا و مسئولان خدماتی در شهرداری این شهر و با همکاری بخش تعمیر و ساخت و ساز مهندسی در آستان مقدس عباسی آغاز شده است.

در همین حال، مهندس “علاء حمزه سلمان” مسئول شعبه تعمیر در این بخش گفت: پس از گرفتن موافقت ها و براساس دستورالعمل های این بخش، کار مقدماتی توسعه این خیابان با برداشتن ایست های امنیتی، انتقال ایستگاه آتش نشانی به مکان دیگر و برداشتن کاروان هایی که به عنوان اتاق های اداری استفاده می شد، آغاز کرده اند.

سلمان در ادامه افزود: این کار شامل انتقال تیرهای برق و خطوط کانال های خدماتی و تغییر مسیر آنها به مکان دیگر است تا منظره مناسبی ایجاد شود.

همچنین پیاده روی قدیمی به مساحت خیابان اضافه گشته و پیاده روی جدیدی با بتن ریزی ساخته می شود.

به گفته وی، کارهای کنونی بدون توقف انجام می شود تا این خیابان ظاهر زیبا و متناسبی به خود بگیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا