جهان

شیعه بودن در نیجریه یعنی تحمل آزار و اذیت

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی تبعیض نژادی حکومت کنونی نیجریه علیه شیعیان این کشور پرداخت.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی تبعیض نژادی حکومت کنونی نیجریه علیه شیعیان این کشور پرداخت.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان معتقدند روند سرکوب‌ها علیه شیعیان نیجریه که به تحریک برخی کشورهای عربی انجام می شود، مظلومیت این اقلیت را بیشتر نمایان کرده است.

یکی از روحانیان شیعه نیجریایی به نام «ابراهیم موسی» در این باره می گوید: شیعه بودن در حکومت بوهاری به منزل تحت آزار و اذیت قرار گرفتن است. وی افزود در مقایسه با دولت های گذشته نیجریه، شیعیان در دولت بوهاری از تبعیض نژادی بیشتری رنج می برند به گونه‌ای که این اقلیت اجازه ندارد براساس باورهای خود حتی خدا را بپرستد.

براساس گزارش ها، نیروهای نظامی و پلیس نیجریه در سه مناسبت جداگانه در کمتر از یک هفته اخیر شیعیانی که سرگرم برگزاری مراسم مذهبی بوده و در عین حال خواستار آزادی یکی از روحانی های شیعه در بازداشت پلیس شدند، مورد حمله و تیر اندازی مستقیم قرار گرفته اند.

شمار تلفات به منابع خبر بستگی دارد، در حالیکه نیروهای نظامی شمار کشته شدگان را 6 نفر اعلام می‌کنند، فعالان شیعه شمار قربانیان حملات نظامیان حکومتی را 49 نفر دانسته وافزودند که 100 نفر نیز مجروح شده اند.

عفو بین‌الملل نیز ضمن تایید آمار قربانیانی که از سوی فعالان شیعی منتشر شده است، گفت: در پی تیراندازی نیروهای نظامی نیجریه به شیعیان دست کم 45 نفر از این اقلیت مذهبی مسلمانان جان خود را از دست داده‌اند.

«شیخ ابراهیم زکزاکی» یک روحانی شیعه نیجریایی است که پس از حمله به شیعیان و همچنین خانه وی بازداشت و زندانی شد.

در اواخر 2016، دادگاهی در نیجریه ادامه بازداشت وی بدون تفهیم اتهام را غیرقانونی دانست و خواستار آزادی وی گشت، اگر چه تاکنون تصمیم این دادگاه اجرایی نشده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا