اخبارجهانعراق

تاکید رئیس جمهور عراق بر تکیه بر سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله در حکومتداری

رئیس جمهور عراق با غیر قابل قبول خواندن ادامه وضعیت کنونی کشور گفت: عراق بر سر دوراهی سرنوشت‌ ساز قرار گرفته است.

وی طی اظهاراتی بر لزوم تکیه بر سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله در حکومتداری، تاکید کرد.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق، در مراسم جشن میلاد رسول خدا صلی الله علیه و آله در منطقه اعظمیه در شهر بغداد پایتخت عراق، بر ضرورت آموختن از سیره آن حضرت که حکومتی مبتنی بر اصول انسانی و مطالبه حق و عدل و رحمت برقرار ساخت تأکید کرد.

وی گفت: عراق امروز بر سر دوراهی سرنوشت‌ساز بازگشت به نزاع‌های داخلی یا اراده متحد برای پیشرفت و رویارویی با چالش‌های سخت قرار گرفته است.

وی افزود: بی ثباتی دائمی کشور و ملت را فرسوده می‌کند و راه را به روی دخالت بیگانه هموار می‌کند.

او تأکید کرد: دخالت خارجی باعث شده که خون و اموال ملت هزینه نزاع‌های دیگران شود.

برهم صالح گفت: ادامه وضعیت کنونی و معطلی برای تشکیل دولت و عدم اجرای قانون اساسی و نابه‌سامانی اوضاع معیشتی و خدماتی غیر قابل قبول است و دیگر بیش از این نمی‌توان بر صبوری ملت عراق شرط بست.

وی افزود: نبود دولت با گذشت یک سال از انتخابات مطلقا پذیرفتنی نیست.

آقای صالح از همه نیروهای سیاسی خواست که در گفتگوی جدی که هدف و مبنای آن منافع ملی باشد برای تشکیل دولتی با اختیارات کامل جهت تصویب بودجه و تمشیت امور مردم و مدیریت کشور و مبارزه با فساد گام بردارند.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی عراق در قلب منطقه باید باعث شود که کشور پل ارتباط و کانونی تجاری و اقتصادی و فرهنگی و نه میدان نزاع دیگران باشد و افزود: ملت عراق خواستار میهنی با حاکمیت ارضی کامل و امنیت ملت و همسایگانش و بازیابی جایگاه تمدنی خود در منطقه و جهان است.

لازم به ذکر است، بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، بارها و بارها در سخنرانی های مختلف خود بر لزوم تکیه بر سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و رسول خدا صلی الله علیه و آله تاکید کرده و فرمودند: مطالعه سیره پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، نمونه اعلایی از حکومتداری است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا