جهان

اعتراف نژادپرست انگلیسی به ارسال نامه‌‌های تهدید‌ علیه مسلمانان

یک نژادپرست انگلیسی که چندی پیش به اتهام ارسال نامه‌های به شهروندان این کشور و تشویق آن‌ها به مجازات مسلمانان و حمله به مساجد دستگیر شده بود، به انجام این اقدامات اعتراف کرد.

 

یک نژادپرست انگلیسی که چندی پیش به اتهام ارسال نامه‌های به شهروندان این کشور و تشویق آن‌ها به مجازات مسلمانان و حمله به مساجد دستگیر شده بود، به انجام این اقدامات اعتراف کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از ایندیپندنت؛ این فرد سفید پوست علاوه بر این به ارسال نامه تهدید آمیز به ملکه انگلیس و نخست وزیر این کشور نیز اعتراف کرده است.

دیوید پارنهام (David Parnham) اکنون از سوی دادگاهی در لندن به اتهام ۱۵ مورد جرم از جمله درخواست مرگ، ساخت بمب و ارسال نامه به قصد ایجاد رعب و وحشت با مجازات زندان روبروست.

این مرد که اهل «لینکلن» در شمال شرق انگلیس است متهم به ارسال نامه‌هایی ضد اسلامی بود که در آن‌ها سوم آوریل امسال را به عنوان روز «تنبیه مسلمانان» نامگذاری کرده و از دریافت کنند‌گان نامه خواسته بود در این روز دست به اقدامات خشونت‌آمیز و حملات هماهنگ علیه مسلمانان بزنند. 

این نامه‌ها که برخی از آن‌ها به صورت آنلاین ارسال می‌شد، در شهرهای مختلف انگلیس به دست مردم رسیده بود.

دیوید پارنهام همچنین از منزلش در شهر لینکلن انگلیس، نامه‌های تهدیدآمیزی برای ملکه، وزیر کشور اسبق و دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس ارسال کرده بود.

وی همچنین در مدت دو سال پاکت‌هایی حاوی پودر سفیدی به نشانی نمایندگان مسلمان مجلس، سیاستمداران بنام و مراکز اسلامی می‌فرستاد تا مسلمانان انگلیس را بترساند.

این نژادپرست سفیدپوست به جرایم خود از جمله دادن وعده یکصد پوندی برای کشتن دانشجویان غیر سفیدپوست دانشگاه شفیلد، اعتراف کرده است.

 پلیس در دادگاه اعلام کرد دیوید پارنهام از اعضای یک گروه نژادپرست با نام دیلان روف (Dylann Roof) است. 

دیلان روف یک نژادپرست آمریکایی بود که درسال ۲۰۱۵ در کلیسایی در چارلستون (Charleston) در کارولینای جنوبی، ۹ سیاه پوست را به قتل رساند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا