اخبارپاکستانجهانجهان اسلام

برگزاری نشست احزاب ، روحانیون و شخصیت های شیعه در اعتراض به تصویب قانون جنجالی توهین به مقدسات در پاکستان

در اعتراض به تصویب قانون جنجالی توهین به مقدسات در پاکستان بعد از ظهر چهارشنبه شانزدهم آگوست نشستی با حضور احزاب ، روحانیون و چهره های برجسته شیعیان برگزار شد.

در این گردهمایی یک روزه سخنرانان به بحث و تبادل نظر در مورد این قانون پرداخته و اهداف خاصی را که از تصویب آن مدنظر برخی از گروه های تندرو بوده است را یادآور شدند.

پس از سال ها این اولین گردهمایی فراگیر چهره های برجسته و احزاب و روحانیون شیعه در پاکستان است که با کنار گذاشتن همه اختلاف ها ، تلاش دارند با همدلی در کنار هم ، در مقابل تصویب این قانون اعتراض نمایند.

هدف از برگزاری این نشست ، ارسال پیام به مراکز قدرت و تصمیم گیری در پاکستان بوده است که به آنان اعلام شود در صورتی که به خواسته های احزاب ، روحانیون و شخصیت های برجسته شیعه توجه نشده و کماکان این قانون به قوت خود باقی بماند ، این اعتراض ها تبدیل به تظاهرات و راهپیمایی عمومی شیعیان در سرتاسر پاکستان خواهد شد.

احزاب شیعه و شخصیت های تاثیرگذار پاکستانی تاکید دارند از تلاش های خود تا رسیدن به خواسته های خود ، و لغو یا اصلاح این قانون دست بر نخواهند داشت.

سید حافظ ریاض حسین نجفی ، سید ساجدعلی نقوی ، شیخ محسن علی نجفی ، ناصر عباس جعفری ، محمد امین شهیدی ، محمد حسین اکبر ، از رهبران طراز اول شیعیان پاکستان هستند که در این اجتماع بزرگ حضور یافتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا