جهان

روز درهای باز مساجد در آلمان

مراسم درهای باز در آلمان در حال برگزاری است.

 

مراسم درهای باز در آلمان در حال برگزاری است.

بیش از هزار مسجد درهای خود را به روی غیرمسلمانان در آلمان گشوده اند، تا غیر مسلمانان با فرهنگ و سنت‌های اسلامی در مساجد آشنا شوند.

امسال این روز با شعار«دینداری؛ امری شخصی، فطری و طبیعی» برگزار می‌شود.

در صفحه رسمی مربوط به روز درهای باز مساجد آمده است:«دینداری از راه زندگی درست، ایمان و عمل صالح به دست می‌آید. این در واقع منعکس‌کننده رابطه هماهنگ میان خدا و مؤمن، همراهان و محیط اطراف او است.»

در بخش دیگری از این صفحه درباره مفهوم دینداری نوشته شده است: «دینداری یک اصل و حقیقت در جامعه پلورالیستی آلمان است که هر روز به صورت فردی شکل می‌گیرد. البته همه شهروندان آلمانی این دیدگاه را قبول ندارند. تنها بخشی از آنها دیندار هستند و درباره زندگی مذهبی خود صحبت می‌کنند.»

سال‌هاست که بیش از هزار انجمن اسلامی از  غیرمسلمانان علاقمند به فرهنگ اسلامی دعوت می‌کنند که از مساجد آلمان بازدید کنند. این انجمن‌ها با برگزاری تورهای مساجد، سخنرانی‌هایی درباره اسلام و مسلمانان و برپایی نمایشگاه‌ها، سعی دارند اطلاعات مفیدی در اختیار غیرمسلمانان قرار دهند. 

بدین ترتیب روز درهای باز مساجد، فرصت خوبی برای غیرمسلمانان است تا با فرهنگ اسلامی و اعتقادات مذهبی مسلمانان آشنا شوند. شعار این روز، هر سال انتخاب می‌شود و تمرکز اصلی در چند سال گذشته بر روی مسئولیت اجتماعی، چالش‌ها و فرصت‌ها در مهاجرت و همچنین فرهنگ همسایگی بوده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا