اخبارایرانجهان

“قرآن در مکتب اهل بیت علیهم السلام” راهی بازار نشر کتاب ایران شد

کتاب «قرآن در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) با تأکید بر کتاب اصول مذهب الشیعه» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی است که به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۲۱ صفحه در بازار نشر ایران منتشر شد.

کتاب حاضر تلاشی در جهت پاسخگویی به شبهات قرآنی وهابیان علیه شیعیان و تبیین روش‌های شبهه افکنی آنان و تبیین باورهای شیعیان درباره قرآن است.

این اثر در دو بخش و هشت فصل تألیف شده است؛ در بخش اول که در پنج فصل نگارش یافته، پس از بیان موضوع و اهمیت و ضرورت آن، به بررسی دلایل وهابیان برای نقد مکتب اهل بیت (علیهم السلام) پرداخته شده و در فصل دوم مفاهیم مربوطه بیان شده و در سومین فصل از این بخش، مبانی اعتقادی امامیه به تفصیل تبیین شده است.

روش های شبهه افکنی وهابیان عنوان چهارمین فصل از کتاب حاضر است که افترا، فحش و دشنام، استهزا و تحقیر، تحریف، استناد به روایات مردود، تسری نظریه یک فرد به دیگران، شخصیت زدایی، ادعای بداهت (بداهت پنداری)، علت سازی، استناد به غیر کارشناس، تحریک احساسات، ادعای سنت گرایی، توسل به اکثریت، عناوین این روش‌ها عنوان و تشریح شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا