جهان

شعارنویسی ضداسلامی بر دیوار مسجد نیوکاسل

افراد ناشناس در حمله ای شبانه اقدام به شعارنویسی با اسپری رنگ بر روی دیوار مسجد و مرکز اسلامی هیتون در نیوکاسل انگلستان کرده اند.

 

افراد ناشناس در حمله ای شبانه اقدام به شعارنویسی با اسپری رنگ بر روی دیوار مسجد و مرکز اسلامی هیتون در نیوکاسل انگلستان کرده اند.

در این شعارنویسی منزجرکننده، واژه بیکن که به معنای نوعی گوشت خوک است، با حروف درشت بر روی دیوار مسجد نوشته شد. 

یکی از اعضای مرکز در این باره گفت: این اقدام اهانت آمیز است و من با دیدن این صحنه به شدت جا خوردم. ما قبلا هم شاهد شعارنویسی های نژادپرستانه مشابه در این منطقه بوده ایم اما این نخستین باری است که مسجد ما هدف قرار می گیرد.

جان پائول استفانسون، از نمایندگان این منطقه نیز گفت: این یک حمله غیرقابل تحمل به جامعه ما است و ما به خوبی به خاطر همدلی میان ادیانی شناخته شده بودیم.

وی افزود: این حمله مخالف تمام عقاید و تفکرات ماست. نمایندگان در جلسه ای این موضوع را بررسی کرده و حمایت لازم را ارائه خواهند داد و ما چنین حملاتی را در منطقه تحمل نخواهیم کرد.

گفتنی است پیش از این نیز مراکز اسلامی نیوکاسل شامل اقدامات اسلام هراسانه مشابهی بوده است و در اکتبر 2017 نیز دو مرد به جرم مالیدن گوشت خوک بر درب ورودی مسجدی در ناتنیگهام، در دادگاه متهم شناخته شدند.

سخنگوی پلیس نیز ساکنان محلی را تشویق نمود که در صورت مشاهده هر گونه خرابکاری مشابه، افسران پلیس را در جریان قرار دهند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا