جهان

فراخوان سازمان جهانی نفی خشونت برای نهادینه کردن جنبش دموکراسی در جهان

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» به مناسبت روز جهانی دموکراسی بیانیه ای صادر کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» به مناسبت روز جهانی دموکراسی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده، آمده است:

جامعه بین الملل، روز جهانی دموکراسی را با ابن هدف گرامی می دارند تا جریان های بین المللی و فعالان اجتماعی، مفهوم دموکراسی را در جهان امروز نهادینه کرده و با در خدمت گرفتن فناوری روز به خصوص در کشورهای توسعه یافته آن را گسترش دهند.

در ادامه بیانیه آمده است: از دیرباز تا به امروز برخی از کشورهای جهان به ویژه کشورهای خاورمیانه از پدیده استبداد و حاکمیت فرد و دیکتاتوری در رنج و عذاب هستند؛ همان حکومت هایی که به زور سرنیزه و آتش اراده خود را عملی می کنند و در راه سرکوب و شکنجه بر ضد معترضانِ به حاکمیت حاکمان ستمکار و خواستاران آزادی از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند.

این بیانیه افزود: پس از آنکه سازمان ملل متحد از مسئولیت ویژه خود برای رصد و مبارزه با استبدادهای سلطه جویانه شانه خالی کرد و منافع و مصالح سیاسی ـ اقتصادی را بر اصول و معیارهای انسانی و بشردوستانه مقدم دانست، روند دیکتاتوری به طور خطرناکی استمرار یافت.

مسلمان آزاده ادامه داد: امروزه سازمان های بین المللی شعارهای حمایت از دموکراسی های نوپا را سر می دهند ولی با بیشتر کشورهای خودکامه و استبدادی همکاری نموده و هم پیمان هستند که این تعامل دوگانه آنها با مسائل حقوق بشری و انسانیِ بسیاری از ملت ها را به نمایش می گذارد.

این سازمان حقوق بشری افزود: ما از سازمان های بین المللی و حقوق بشری  می خواهیم که به وظایف خود در قبال کشورهایی که برای اصلاحات سیاسی ـ اقتصادی بپاخواسته اند، تلاش نموده و ملت های این کشورها را از زیر سلطه کشورهای مستبد و حاکمان سرکوبگر نجات دهند.

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان بیانیه خود آورده است: ما همچنین از سازمان ملل متحد می خواهیم که با شفاف سازی در عملکرد خود در این زمینه مصالح و منافع ملت های خواهان اصلاحات و آزادی را مدّنظر قرار داده و بر اهمیت نهادینه کردن نقش سازمان ملل متحد در حمایت های مادی و معنوی خود از سازمان های مردم نهادی که در گسترش دموکراسی واقعی تلاش می کنند، تاکید داریم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا