جهان

افشاگری مقام آمریکایی از نقش مک کین در به وجود آوردن داعش

پس از مرگ «جان مک کین» خبرها درباره شخصیت وی و اقداماتش، در پایگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

 

پس از مرگ «جان مک کین» خبرها درباره شخصیت وی و اقداماتش، در پایگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

یکی از این موارد سخنان «کلی وارد» نامزد انتخابات میان دوره ای سنا از ایالت آریزونای آمریکا در سال 2016 است.

کلی وارد، نامزد انتخابات میان دوره ای سنا از ایالت آریزونای آمریکا گفته بود: جان مک کین عامل اصلی به وجود آمدن گروه تروریستی داعش بوده است.

وی گفت: جان مک کین، باراک اوباما و هیلاری کلینتون در به وجود آوردن و تسلیح داعش به طور مشترک نقش داشته اند. در اینجا واقعیت هایی وجود دارد. در سال 2011 جان مک کین یکی اعضای سنا بود که خواهان تسلیح شبه نظامیان لیبی برای سرنگونی قذافی شد. مک کین حتی در ماه آوریل سال 2011 به بنغازی سفر کرد و این شبه نظامیان را قهرمان خطاب نمود.

وی همچنین گفته: یک سال بعد افرادی که مک کین آنها را قهرمان خطاب کرد از آن سلاح‌ها برای کشتن کریس استیونس سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر استفاده کردند. پس از آن مک کین، اوباما و هیلاری کلینتون لیبی را به پایگاهی برای تروریست‌ها بدل کردند. آنگاه آنها توجه خود را به طرف تسلیح مخالفان سوری جلب کردند. در سال 2011 بیانیه وزارت خارجه به طور شفاف اعلام می کند که مخالف تسلط سازمان تروریستی القاعده در عراق است و این کاملا درست است. این ها همان تروریست هایی بودند که سربازان ما در آنجا در عراق با آنها می جنگیدند و ولی حالا همان ها به قهرمانان مک کین در سوریه بدل شده بودند.

وارد افزود:در ماه مه 2013 مک کین به سوریه سفر کرد و عکسی در کنار عناصر شبه نظامی گرفت. اینها همان افرادی بودند که به عوامل اصلی گروهی که بعدها داعش نامیده شد، بدل شدند. مک کین به آمریکا بازگشت و به رایزنی خود با کنگره برای تامین منابع مالی و تسلیحاتی و پشتیبانی از این تروریست های القاعده ادامه داد. او برای دو و نیم میلیارد دلار رایزنی کرد. 

وی با اشاره به سنی های تندروی حاضر در سوریه گفت: جان مک کین یک میلیارد و سیصد میلیون دلار برای آنها در سوریه درخواست کرد تا تسلیحات آنها و امنیت آنها در مرزها را تامین کند. او این کار را برای آریزونا انجام نداد بلکه این کار را در لبنان و اردن انجام داد.

این مقام آمریکایی در پایان سخنانش گفته بود که: من نامزد سنا شدم، چرا که آریزونا به سناتوری احتیاج دارد که به آریزونا خدمت کند و نه به داعش.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا