جهان

اعتراض علمای اسلامی به ممنوعیت پخش اذان در رواندا

علمای اسلامی در رواندا به منع پخش اذان از مساجد اعتراض کردند.

 

علمای اسلامی در رواندا به منع پخش اذان از مساجد اعتراض کردند.

علمای اسلامی در رواندا با اعلام اینکه ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد، نقض آشکار حقوق مذهبی مسلمانان محسوب می شود، صدای اعتراض شان در مقابل این تصمیم حکومتی بلند شده و متعهد شده اند به مقابله با این تصمیم و تصمیم هایی از این قبیل ادامه دهند.

شیخ سلیمان باروشیمانا، در این باره به خبرنگاران گفته است که ممنوعیت پخش صدای اذان ناقض حقوق اسلامی بوده و منع پخش کامل اذان نقض آموزه ها و الهیات اسلامی است.

وی افزود: چنین کاری لزومی نداشت و در صورت درخواست حکومت ما می تنوانستیم صدای بلندگوها را کمتر کنیم، ولی پخش نکردن اذان امری ناپذیرفتنی است.

علمای اسلامی در رواندا همچنین بر این باور هستند که پیش از گرفتن  چنین تصمیمی بایستی با آن ها مشورت می شده است.

شیخ سعید مختار از این روحانیون در این باره گفت: حکومت باید با دقت بیشتری به این موضوع نزدیک شود، چرا که این شرایط می تواند آزادی مذهبی در داخل کشور را به شدت خدشه دار کند.

گفتنی است روز چهارشنبه، ممنوعیت پخش اذان از مناره های مساجد رواندا توسط عوامل حکومتی ابلاغ شده و به جامعه اسلامی در این منطقه دستور داده شده که به جای پخش اذان در پی شیوه های دیگری برای اعلام زمان نماز جماعت باشند.

لازم به ذکر است منع پخش اذان در حالی بر مساجد تحمیل شده که چند هفته پیش نیز هیات دولتی رواندا ، ناظر سازمان های مذهبی در این کشور، بیش از 700 کلیسا و مسجد را به بهانه آلودگی صوتی، ایمنی ساختمان و بهداشت تعطیل نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا