جهان

کشف مسجدی با قدمت ۵۰۰ ساله در اعماق جنگل‎های بنگلادش

یک مسجد متعلق به 500 سال پیش در جنگل های چاندپور در بنگلادش کشف شده است.

 

یک مسجد متعلق به 500 سال پیش در جنگل های چاندپور در بنگلادش کشف شده است.

این مسجد در منطقه تلکدر باری در روستای چوتوشوندر، در جنگل های انبوه چاندپور در 100 کیلومتری جنوب شرقی داکا  واقع شده است و پس از آنکه گیاهانی که اطراف آن کاملا کنار زده شدند به صورت کامل آشکار شد.

المومن رئیس اتحادیه شورای شهری این قسمت از سنگاپور، در این باره گفت: این مسجد کوچک تقریبا 16 در 15 فوت است و 1 گنبد و 4 مناره دارد.

وی افزود: ما تخمین می زنیم که این مسجد تقریبا 500 سال پیش با استفاده از آجر سوزانده شده، شن و ماسه، آهک تراشه سنگ ساخته شده باشد و دیوارها تقریبا 33 اینچ ضخامت دارند.

به گفته مردم محلی، نسل های قبلی در اینجا همیشه از وجود یک مسجد قدیمی در این محل سخن می گفتند، اما هیچ کس از مکان دقیق آن خبر نداشته زیرا این محل به شکل متراکمی با بوته ها و درختان جنگلی پوشانده شده بود و کسی به آن وارد نمی شد.

تقریبا 10 سال پیش یکی از ساکنان محلی با نام عزیز تالوکدر تصمیم گرفت این محل را از بوته های پرپشت خالی کرده و مسجد را بیابد اما پس از مدتی ناامید شد. 5 سال بعد سخن از وجود مسجد به سر زبان ها افتاد و جستجو از سر گرفته شد.

المومن در این باره گفت: جنگل به قدری عمیق بود که عزیز به تنهایی نمی توانست آن را تمیز کند. او همیشه از دیگر مردم برای این کار کمک می خواست اما آن ها می ترسیدند فرای منطقه باستان شناسی قدم بگذارند.

راخی رعی، مدیر منطقه ای سازمان باستان شناسی بنگلادش که از محل بازدید کرده تخمین زده که مسجد متعلق به دوره سلطنتی در این کشور باشد.

مقامات بالادستی محلی نیز با اطلاع از کشف این مسجد اعلام کرده اند که برای بازسازی و مرمت این ساختار قدیمی اقدام خواهند کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا