اخبارجهان

شهادت ۸۵۷ کشمیری از آگوست ۲۰۱۹ بر اساس گزارش تازه منتشر شده

دولت افراطی هند هم چنان جهت کنترل اوضاع ، توسل به خشونت و سرکوب در کشمیر را در دستور کار خود قرار داده است.

در تازه ترین گزارش فاش شده است که ۸۵۷ کشمیری از آگوست ۲۰۱۹ تاکنون به شهادت رسیده اند.

محاصره بی امان نظامی و پلیسی که توسط دولت هندوتوا به رهبری نارندرا مودی از ۵ آگوست ۲۰۱۹ تحمیل شده، همچنان تلفات سنگینی بر زندگی روزمره مردم در جامو و کشمیر در هند به طور غیرقانونی وارد می کند.

در گزارشی که توسط بخش تحقیقات سرویس رسانه ای کشمیر منتشر شده، آمده است که از زمانی که هند به طور غیرقانونی، وضعیت ویژه کشمیر را در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۹ لغو کرد، زندگی برای ساکنان این سرزمین به جهنم و زندانی باز تبدیل شده است.

این اقدام با انگیزه ربودن هویت، اموال و دسترسی به خدمات دولتی برای کشمیری ها با شیوه ی تغییر وضعیت اکثریت مسلمان در این سرزمین انجام شده است.

در این گزارش فاش شد که نیروهای هندی در این بازه ی زمانی ، ۸۵۷ کشمیری از جمله ۱۷ زن و ۲۸ پسر جوان را به شهادت رسانده اند.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است که نظامیان به بیش از ۱۱۱۶ خانه آسیب رسانده اند و ۱۳۳ زن را در طول عملیات جستجو و یورش به خانه‌ها در سراسر این سرزمین ، مورد آزار و اذیت و هتک حرمت قرار داده اند.

هم اکنون هزاران تن از رهبران حریت، فعالان، علما، روزنامه نگاران، جوانان، زنان و مدافعان حقوق بشر ، قربانی انتقام گیری سیاسی شده و به اتهام های ساختگی زندانی شده اند.

این گزارش خاطرنشان می کند که هند به ویژه پس از پنجم آگوست ۲۰۱۹ در حال نسل کشی جوانان کشمیری است ، و آزار و اذیت ساکنان این منطقه، مصادره املاک و قطع خدمات دولتی، به یک امر عادی تبدیل شده است.

در گزارش مذکور هم چنین آمده است که نیروهای نظامی و پلیس، عملیات محاصره و جستجو و یورش به خانه های کشمیری ها را چند برابر کرده اند.

این گزارش هم چنین می افزاید که قوانین خشونت آمیز، محاصره اقتصادی ، آزار و اذیت ساکنان این منطقه ، کشمیر را نابود کرده است، و در حالی که آزادی مطبوعات، سلب ، و خبرنگاران بازداشت، آزار و اذیت می شوند ، چنانچه اخبار و مطالب و گزارش واقعی این سرزمین را بنویسند، با اتهام های متفاوتی مواجه می شوند.

در ادامه ی این گزارش آمده است که اقدامات خشونت آمیز هند در این منطقه ، یک چالش جدی برای جامعه بین‌المللی است که بایستی دهلی نو را مجبور کند تا مناقشه کشمیر را مطابق با خواسته‌های کشمیری‌ها و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل حل و فصل کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا