جهان

به دنبال کشتار 26 زن و کودک در جنایت جدید ائتلاف سعودی؛ یونیسف: جنگ علیه کودکان یمن را متوقف کنید

صندوق کودکان سازمان ملل در واکنش به کشتار دوباره کودکان در جنایت جدید ائتلاف سعودی، پایان جنگ علیه کودکان یمن را خواستار شد.

 

صندوق کودکان سازمان ملل در واکنش به کشتار دوباره کودکان در جنایت جدید ائتلاف سعودی، پایان جنگ علیه کودکان یمن را خواستار شد.

به گزارش شیعه ویوز، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این که گزارش های دریافتی از کشته شدن 26 کودک و مادر در حال فرار از درگیری در حمله اخیر به شهرستان «الدریهمی» در استان ساحلی الحدیده در غرب این کشور است، تاکید کرد که این حمله به غیر نظامیان که بیشتر آنها کودکان بودند، باعث شوک شده است.

بر اساس این گزارش، یونیسف در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که کودکان همچنان تحت تاثیر جنگ شدید در یمن قرار دارند، بار دیگر از طرف های درگیر در این کشور خواست که جنگ را متوقف کنند، کودکان و زنان را از آن دور سازند و به قوانین بشردوستانه بین المللی پایبند باشند.

مدیر امنیت شهرستان الدریهمی نیز ضمن اعلام این که جنگنده های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی چهار خانواده آواره که سوار بر یک خودرو بوده و بیشتر اعضای آنها زنان و کودکان بودند را هدف قرار داده اند؛ تاکید کرد که تمامی اعضای خانواده های مذکور قتل عام شدند.

وی ادامه داد: پس از آن نیز جنگنده های ائتلاف متجاوز با پرواز گسترده بر فراز منطقه هدف حمله، از رسیدن خودروهای آمبولانس و تیم های امدادرسانی به آن جا برای بیرون آوردن اجساد قربانیان از خودروی آتش گرفته جلوگیری کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا