اخباراسترلیاجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسه

مسلمانان شهری در نیوزیلند تا هفته آینده صاحب مسجد می ‌شوند

جامعه مسلمانان شهر کویینزتاون در نیوزیلند تا هفته آینده صاحب یک مسجد می ‌شوند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مسلمانان شهر کویینزتاون سرانجام هفته آینده مالکیت ساختمانی را که قرار است محل عبادت اختصاصی آنان باشد به دست خواهند آورد.

نیوزلند

این مسلمانان حدود ۵۰ خانواده در منطقه را شامل می‌شوند که تاکنون چندین مکان را برای اقامه نمازهای جماعت اجاره کرده و در اختیار گرفته‌اند. اما اقدام نهایی که با جمع آوری کمک‌های مالی از مسلمانان و نماگزاران، سرانجام جامه عمل پوشید، باعث شد که مسلمانان از سه شنبه آینده عبادتگاهی مخصوص به خودشان را داشته باشند.

این درحالی است که در غیر این صورت، نزدیکترین مساجد برای مسلمانان این منطقه نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

جلال کاسی، خزانه دار مرکز اسلامی کویینزتاون گفت: مبلغ ۴۳ هزار دلار باید از سوی ما تا سه شنبه آینده پرداخت شود. به علاوه ۳۸۷ هزار دلار دیگر که در سال آینده داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما از کمک‌هایی که برای این پروژه انجام شده کاملاً راضی هستیم و کاملاً به هدف نهایی برای پرداخت این ودیعه نزدیک شده‌ایم.

وی گفت: برای مبلغ باقیمانده بعدی، ما قصد داریم با تمام جوامع دیگر و جامعه مسلمان تماس بگیریم تا به آن‌ها بگوییم چرا به این پایگاه دائمی در اینجا در کویینزتاون نیاز داریم.

جلال تاکید کرد: ما می‌توانستیم وام بگیریم، اما در این کشور باید مبلغی را بابت سود بپردازیم که یک مسلمان چنین کاری نمی کند و برای او حرام است. بنابراین تصمیم گرفتیم از طریق جمع آوری‌ کمک‌های مردمی پیش برویم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا