جهان

حمله به مسلمانان در انگلیس در سال ۲۰۱۷ رکورد زد

یک سازمان انگلیسی اعلام کرد که تعرض به مسلمانان در این کشور در سال 2017 رکورد زده است.

 

یک سازمان انگلیسی اعلام کرد که تعرض به مسلمانان در این کشور در سال 2017 رکورد زده است.

سازمان دیده بان جرایم ناشی از تنفر در انگلیس که در زمینه ثبت حملات علیه مسلمانان در آن کشور فعالیت می کند، افزایش بی سابقه تعداد حملات خصمانه را به مسلمانان در سال 2017 به ثبت رسانده است.

این سازمان در گزارش سالانه خود اعلام کرد حملات ناشی از اسلام هراسی در سال 2017 افزایش چشمگیری داشته و به هزار و 201 مورد رسیده است.

این گزارش می گوید  که این رقم افزایش 26 درصدی حملات نسبت به سال 2016 را نشان می دهد و بالاترین آمار از زمان ثبت این حوادث از سال 2012 به شمار می رود.

این نهاد همچنین اعلام کرد بیش از دوسوم این حملات یعنی 939 مورد در خیابان ها رخ داده و یک سوم دیگر در فضای اینترنت اتفاق افتاده است.

کارشناسان این پدیده را به افزایش قدرت راست‌های افراطی در این کشور نسبت می‌دهند.

این سازمان خاطرنشان کرد مقامات انگلیس اغلب این اتفاق ها را ثبت نمی‌کنند و معمولا آنها را نادیده می‌گیرند.

ایمان عطا مدیر این سازمان می‌گوید: صدای قربانیان تا حد زیادی شنیده نشده و این مسئله شانس رسیدن آنها به نتیجه عادلانه را تضعیف کرده است.

شورای اسلامی انگلیس -بزرگ ترین سازمان مدنی مسلمانان در انگلیس- ماه گذشته از حزب محافظه کار حاکم خواست درباره حوادث مربوط به اسلام هراسی تحقیق کند.

شایان ذکر است، شمار مسلمانان انگلیس به 4.1 میلیون نفر می‌رسد که 6.3 درصد از مجموع ساکنان این کشور 66 میلیونی را تشکیل می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا