جهان

برگزاری کنفرانس بین المللی آزادی مذهبی شیعیان، در آمریکا

کنفرانسی بین المللی با موضوع «آزادی دینی شیعیان»، در آمریکا برگزار شد.

 

کنفرانسی بین المللی با موضوع «آزادی دینی شیعیان»، در آمریکا برگزار شد.

سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) با هدف دفاع از حقوق و آزادی های مذهبی شیعیان جهان، به نمایندگی از آن ها در نشست موسسه حقوق بشری «تام لانتوس» شرکت کرد.

در این نشست که مدیر اجرایی شیعه رایتس واچ،  به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره ی جلسه حضور داشت، تعدادی زیاد از فعالان حقوق بشری از کشورهای گوناگون و با ادیان و مذاهب مختلف، حضور داشتند.

«مصطفی آکوند»  مدیر اجرایی سازمان جهانی شیعه رایتس واچ، در این اجلاس از سرکوب شیعیان در طول تاریخ در کشورهای مختلف، خصوصا کشورهایی که خود را اسلامی می دانند، سخن گفت.

همچنین مدیر این سازمان بین المللی و دیگر فعالان این نشست، با تاکید و تمرکز بیشتر بر شیعیان ساکن در کشورهای مصر، کویت، پاکستان، اندونزی و شیعیان قوم هزاره،  سرکوب شیعیان توسط برخی حکومت ها و نیز کشتار آنان توسط سنی های افراطی در کشورهای مذکور را محکوم کردند.

شرکت کنندگان همچنین درباره چرایی سکوت کشورهای قدرتمند از جمله ایالات متحده آمریکا در قبال سرکوب شیعیان در کشورهای  یاد شده،  گفت و گو کردند.

به گفته این فعالان، سرکوب شیعیان در کشورهای مختلف و خصوصا در کشورهای خاورمیانه و آسیای شرقی، علاوه بر دلایل مذهبی؛ با مقاصد سیاسی نیز صورت می گیرد و آزادی آنان  در انجام آئین های مذهبی و همچنین امنیت جانی آنان را تهدید می کند.

در پایان این نشست که مدیریت اداره آن به عهده شیعه رایتس واچ بود، فعالان حاضر  راه کارهایی را به برخی کشورهای قدرتمند ارائه دادند تا  بتوانند با شناختی بیشتر از مذهب شیعه، آزادی های مذهبی موجود در قانون اساسی خود و متحدان شان را دنبال کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا